Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Twitter vooral ‘zinloos gebabbel'

Twitter vooral ‘zinloos gebabbel'

Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Tuesday, August 18, 2009 om 2:28 PM
Tags:

Na een inventarisatie van het berichtenverkeer op Twitter is gebleken dat de Tweets (kleine berichten) vooral vallen in de categorie ‘zinloos gebabbel'. Het sociale medium wordt nauwelijks gebruikt voor (persoonlijke) promotie en spam.

Twitter vooral 'zinloos gebabbel'Het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Peer Analytics onderzocht Twitter, aldus de Engelse zender BBC, en zal dat elk jaar gaan herhalen om trends te kunnen ontdekken. Tweeduizend Tweets werden bekeken en ingedeeld in zes klassen. Hieruit bleek dat 40,5 procent van de berichten in de categorie ‘zinloos gebabbel' ("ik eet nu een boterham") valt. Bijna net zoveel (37,5 procent) viel onder ‘conversatie', een gesprek tussen twee Twitteraars dat meer weg heeft van chatten. Slechts negen procent van de berichten had voldoende waarde om ze door te sturen.

 

Peer Analytics had van te voren verwacht dat op Twitter vooral spam en berichten waarin de personen zichzelf in een goed daglicht zetten zouden voorkomen. Vier procent van de Tweets was echter spam en bijna zes procent persoonlijke promotieberichten.

Bron: ANP

 


Onderwerp sponsors

Digital marketing

Hoofdsponsor:

Sitecore

Sponsor:

EPiServerSyncForceWebpowerInforAcquia





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht
Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden