Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Marktonderzoeksbureau Synovate gekocht door Ipsos

Marktonderzoeksbureau Synovate gekocht door Ipsos

Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Thursday, October 13, 2011 om 12:13 PM
Tags:

Het internationale marktonderzoeksbureau Synovate is gekocht voor 596 miljoen euro door het Franse onderzoeksbureau Ipsos. Synovate heeft het volgens Peter Huijboom van het marktonderzoeksbureau moeilijk gehad en heeft er daarom voor gekozen om zich over te laten nemen.  Ipsos moet hiermee in omzet de op twee na grootste marktonderzoeker ter wereld worden.

Marktonderzoeksbureau Synovate is in 2003 ontstaan onder het Britse media-inkoopbedrijf Aegis. Eerder nam het bedrijf zelf partijen uit de branche over, zoals Censydiam en NSS. Na maandenlange onderhandelingen gaat de overname door en zal het onderzoeksbureau, vanaf nu doorgaan onder de naam Ipsos.

Peter Huijboom, ceo geographies bij Synovate en verantwoordelijk voor bijna 40 van de 62 landen waarin Synovate actief is, vertelt over de markt: “Marketonderzoek heeft het in 2008 en 2009 lastig gehad. De grotere bedrijven konden alleen door samenvoeging hun resultaat overeind houden.” Nu wordt Synovate zelf ook overgenomen.

Bron: Customer Talk

 


Onderwerp sponsors

Customer data

Hoofdsponsor:

Olbico
 

Digital marketing

Hoofdsponsor:

Sitecore

Sponsor:

EPiServerSyncForceWebpowerInforAcquia





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht
Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden
Evenementen
oct
30
GX Connect 2014
DeFabrique
nov
18
De eerste stap naar Cloud Computing
Amsterdam, Boerdererij Langerlust