Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Jumbo wil met Foodmarkt boodschappen doen veranderen in belevenis

Jumbo wil met Foodmarkt boodschappen doen veranderen in belevenis

1
Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Wednesday, March 27, 2013 om 1:33 PM
Tags:
Jumbo Foodmarkt koks in de Italiaanse keuken

Supermarktketen Jumbo heeft in Breda de Foodmarkt geopend. Dit is een supermarkt die is opgezet aan de hand van een nieuw concept waarbij de focus op beleving ligt. Naast de verkoop van het supermarktassortiment, moeten koks en vakspecialisten ter plekke nationale en internationale gerechten gaan bereiden. Klanten moeten deze gerechten mee naar huis kunnen nemen of kunnen opeten in het Foodmarkt Café.

De supermarkt Jumbo heeft in Breda een nieuw supermarktconcept geopend; de Foodmarkt. Deze supermarkt is volgens de keten gemiddeld zes keer groter dan gemiddelde supermarkten en boodschappen doen moet hier een belevenis worden. Klanten moeten keus hebben uit een uitgebreid assortiment, maar ook gaan koks en vakspecialisten in de supermarkt gerechten klaar maken. Klanten kunnen die in het Foodmarkt Café opeten of mee nemen naar huis.

Met het nieuwe concept wil de supermarkt klanten laten zien hoe lekker en goedkoop gezond eten kan zijn. Ook streeft de supermarkt ernaar om het allergrootste assortiment tegen de beste service te gaan bieden. Colette Cloosterman-van Eerd, directeur marketing en formule bij Jumbo, vertelt dat klanten tijdens het boodschappen doen inspiratie moeten kunnen opdoen van koks en vakspecialisten die ter plaatse gerechten klaarmaken en laten proeven.

Marcel Vugts, Foodmarkt manager, vertelt: “Het assortiment bestaat uit zoveel mogelijk seizoens- en streekproducten van lokale ondernemers. Ook bereiden we producten zoveel mogelijk ter plaatse zodat het echt vers is. Zo beschikken we over een eigen chocolaterie en branden we koffiebonen in onze eigen koffiebranderij.” Klanten moeten ook hun eigen yoghurt met topping kunnen maken bij de zuiveltap.

Bron: Customer Talk

 


Onderwerp sponsors

Customer experience

Hoofdsponsor:

BrixCRM
Interactive Intelligence

Sponsor:

CtacSalesforce.comBeeckestijn Business SchoolMicrosoftKANA

Customer strategy

Hoofdsponsor:

TOTE-M
 





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht

Reacties

Interessant om te zien dat Jumbo nu in het gat duikt dat Albert Heijn een jaar of 15 geleden door een koerswijziging heeft achtergelaten. Goede ontwikkeling wat mij betreft.
Dinsdag 2 april 2013 11:35
Gerben Busch - Veritate | the valley

Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden
Evenementen
feb
05
feb
12