Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Top vijf meest gelezen nieuws van deze week

Top vijf meest gelezen nieuws van deze week

Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Friday, March 29, 2013 om 3:58 PM
Tags:

Succes en verbeterpunten wisselen elkaar af deze week. Zo blijkt uit onderzoek dat 25 procent van de webwinkels in Nederland te laat geld teruggeeft bij retouren. Over het telecombedrijf Vodafone verscheen beter nieuws, zij werden beloond met gemiddeld de snelste webcare op Twitter. Je op sociale media altijd netjes gedragen als ondernemer is echter ook moeilijk. De restauranteigenaar van Red Medicine in Los Angeles uit zijn woede door no-shows met naam en toenaam te kijk te zetten op Twitter.

De meest gelezen berichten van deze week op een rij:

1. Onderzoek: 25 procent webwinkels geeft te laat geld terug bij retouren

Wanneer consumenten producten retour sturen na het doen van een online bestelling, geeft ruim 25 procent van de Nederlandse webwinkels veel te laat geld terug aan de klant. Dat blijkt uit onderzoek van de consumentenbond. Ook werd bij 44 procent van de teruggestuurde pakketten geen bezorgkosten terugbetaald. Er waren ook webwinkels die in de fout gingen met hun algemene voorwaarden, zij gaven geen geld terug, maar gaven een tegoed. Lees het volledige bericht hier.

2. Forrester: hoe branded content kan zorgen voor consumentenvertrouwen

Slechts acht procent van de Europese consumenten vertrouwt advertenties van merken op websites. Daarentegen vertrouwt 61 procent van deze consumenten merk- of productaanbevelingen van vrienden. Deze cijfers komen uit een rapport van onderzoeksbureau Forrester. Volgens de onderzoeker is branded content dé manier om toch consumentenvertrouwen te kunnen creëren. Om deze manier van marketing succesvol in te zetten komt de partij met een nieuw model waarbij het draait om vangen, verbinden, creëren en continuïteit. Lees het volledige bericht hier.

3. Facebook kan nu koopgedrag van gebruikers analyseren

Het sociale netwerk Facebook is nu in staat om aankoopdata te koppelen aan gebruikers van het sociale medium. Met deze data over aankoopgewoontes van gebruikers wil het sociale netwerk adverteerders kunnen pitchen. Mashable schrijft dat Brad Smallwood, head of measurement and insights bij Facebook, dit vertelde tijdens de Advertising Research Foundation Re:think conferentie in New York op 20 maart jongstleden. Lees het volledige bericht hier.

4. Onderzoek: Vodafone gemiddeld snelste webcare op Twitter

Van de top honderd Nederlandse bedrijven in mediabestedingen beantwoordt het telecombedrijf Vodafone vragen en opmerkingen die via het sociale netwerk Twitter worden geplaatst, het snelst. Het bedrijf geeft met gemiddeld 32 minuten antwoord. Hierbij zijn ook vragen of opmerkingen die ’s avonds of in het weekend worden gesteld meegerekend. ING en Independer staan met 68 en 81 minuten op plek 2 en 3. Deze cijfers komen voort uit onderzoek van de social media monitoring en webcare tool van Coosto. Lees het volledige bericht hier.

5. Restauranteigenaar uit woede over no-shows op Twitter

De eigenaar van het restaurant Red Medicine in Los Angeles, Noah Ellis, heeft op het sociale netwerk Twitter mensen die hun gemaakte reserveringen niet hebben opgevolgd, te kijk gezet. Hij tweette de namen van personen die hun reservering niet nakwamen. Ellis zegt tegen de website LA Eater dat hij al van alles heeft geprobeerd om het aantal no-shows terug te brengen, maar niets helpt. Nu wijst hij de no-shows in het openbaar op hun ‘fouten’. Lees het volledige bericht hier. 

Bron: Customer Talk

 


Onderwerp sponsors

E-commerce

 

Sponsor:

Sitecore

Social media

Hoofdsponsor:

The Webcare Company

Sponsor:

1850

Web content management

Hoofdsponsor:

Sitecore

Sponsor:

AcquiaMirabeau





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht
Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden
Evenementen
feb
05
feb
12