Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Update: grote storing treft klanten ING

Update: grote storing treft klanten ING

2
Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Wednesday, April 3, 2013 om 4:34 PM
Tags:

Een grote online storing bij de bank ING heeft veel klanten getroffen, zo is te lezen op sociale media Facebook en Twitter. Daarbij gaat het niet alleen om verkeerd vermelde saldi, maar veel klanten kunnen daadwerkelijk niet meer pinnen. Volgens de klantenservice van de bank gaat het om storingen bij overboeken, maar uit reacties in de sociale media lijkt dit niet de juiste verklaring. Klanten missen duizenden euro's en blijken ineens rood te staan. Eerder gaven ze aan dat saldi goed vermeld waren, maar inmiddels geven ze toe dat het niet klopt en dat de gegevens zo snel mogelijk worden hersteld.

Waar eerder de persvoorlichting van de ING Bank zei dat de saldi moesten kloppen en dat alleen boekingen vertraagd werden verwerkt. Dat klanten niet konden pinnen in de winkel door de verkeerd weergegeven saldi, was volgens woordvoerder Harold Reuskens, die commentaar gaf op Radio 1, niet aan de orde. Hij sloot tevens uit dat de bank is gehackt. De klantenservice en het webcareteam stonden mensen met hetzelfde antwoord te woord.

Update 17.37: inmiddels geeft het webcareteam een andere boodschap af: "Saldo- en transactiegegevens worden mogelijk niet correct weergegeven. Dit wordt zsm hersteld. Excuses. ^Roy" via het account @INGnl_webcare.

De klanten die via Twitter en Facebook reageren, laten massaal weten dat dit niet het geval kan zijn. Veel klanten geven aan ineens rood te staan, waarbij het gaat om een verlies van soms duizend euro's. Ook meldden steeds meer klanten dat ze niet kunnen pinnen in de winkel.

Overigens reageert ING alleen op telefoontjes naar de klantenservice, waar mensen er doorheen komen, en op tweets. Op de site wordt niets vermeld over de storing en ook op Facebook is het webcareteam niet actief. Klanten schijnen ook moeite te hebben om in te loggen op hun internetbankierenomgeving. Tegenover NU.nl zegt de Consumentenbond dat de bank zijn klanten snel moet informeren, zeker gezien de omvang van de problemen. 

Helemaal vlekkeloos gaat het verlenen van service overigens niet. Een tweet laat een quote van de ING Klantenservice zien: 'Ik heb gewoon geen zin om je te helpen, ondanks dat het onze fout is, dus zoek het maar uit'. De webcareafdeling reageert geschokt, maar een oplossing kan niet geboden worden. 

quote ing

Bron: Customer Talk/ NU.nl/ Radio 1

 


Onderwerp sponsors

Customer relationship management

Hoofdsponsor:

BrixCRM

Sponsor:

Salesforce.comMicrosoftCtac

Customer service

Hoofdsponsor:

Interactive Intelligence

Sponsor:

KANA





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht

Reacties

Bij mij is inmiddels alles weer correct
Woensdag 3 april 2013 18:18

Ik mis 950 euro, lekker dan.
Woensdag 3 april 2013 16:37

Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden
Evenementen
oct
07
SharePoint voor het onderwijs, de eerste stap
Tulip In, Amsterdam Riverside
oct
07
NPS event
Topsportcentrum Rotterdam
oct
08