Vakjournalistiek, opinie en onderzoek over innovatie in marketing, sales en service
Home » Nieuws » Facebook gaat niet meer advertenties tonen aan gebruikers

Facebook gaat niet meer advertenties tonen aan gebruikers

Redactie Customer Talk
Door Redactie Customer Talk
Tuesday, November 5, 2013 om 11:37 AM
Tags:

Het sociale netwerk Facebook heeft aangekondigd niet van plan te zijn om meer advertenties te tonen tussen de gebruikerscontent. Op dit moment is zo’n vijf procent van de content in het nieuwsoverzicht commercieel. Daarentegen stuurt Facebook op meer adverteerders en hogere advertentiekosten. Het afgelopen kwartaal steeg de prijs voor een advertentie met veertig procent.

Het sociale netwerk Facebook is zich bewust van de delicate balans tussen advertenties en content van gebruikers en heeft aangegeven daarom het aantal advertenties per aantal posts niet te veranderen. Op dit moment is vijf procent van het nieuwsoverzicht op Facebook een advertenties. Dat betekent dat je voor elke twintig foto’s, statusupdates of andere posts een advertentie te zien krijgt.

Om de omzet toch te verhogen werkt Facebook aan het vergroten van het aantal gebruikersaccounts en adverteerders. Daar komt bij dat de prijs van de advertenties binnen het sociale netwerk is verhoogd. In het tweede kwartaal van 2013 steeg deze prijs met dertien procent. Afgelopen kwartaal steeg dit met veertig procent. In de Verenigde Staten (VS) en Canada steeg de prijs zelfs met zestig procent, aangezien deze landen de belangrijkste markten zijn voor Facebook.

“We focussen ons op het managen van advertenties op de lange termijn om een goede gebruikerservaring te creëren, want dat is uiteindelijk het meest waardevol voor hen en adverteerders willen hen bereiken”, vertelt Will Cathcart, productmanagement director bij Facebook aan de financiële website Bloomberg.

Dat het werkt blijkt ook uit de gebruiks- en omzetcijfers: het percentage actieve maandelijkse gebruikers is gegroeid van 58 procent naar 61 procent. De omzet was beraamd op 1,9 miljard dollar, maar staat inmiddels op ruim 2 miljard dollar.

Bron: Bloomberg

 


Onderwerp sponsors

Digital marketing

Hoofdsponsor:

Sitecore

Sponsor:

EPiServerSyncForceWebpowerInforAcquia

Social media

Hoofdsponsor:

The Webcare Company

Sponsor:

1850





Reageer op dit bericht

Log in om te reageren of vul in
Plaats reactie

* is verplicht
Aanmelden Nieuwsbrief
E-mailadres:
Wachtwoord:
    Aanmelden
Evenementen
oct
07
SharePoint voor het onderwijs, de eerste stap
Tulip In, Amsterdam Riverside
oct
07
NPS event
Topsportcentrum Rotterdam
oct
08
oct
08
E-Travel Summit
Hotel van der Valk Almere