Naar inhoud

Marktonderzoeksbureau Synovate gekocht door Ipsos

Het internationale marktonderzoeksbureau Synovate is gekocht voor 596 miljoen euro door het Franse onderzoeksbureau Ipsos. Synovate heeft het volgens Peter Huijboom van het marktonderzoeksbureau moeilijk gehad en heeft er daarom voor gekozen om zich over te laten nemen.  Ipsos moet hiermee in omzet de op twee na grootste marktonderzoeker ter wereld worden.

Marktonderzoeksbureau Synovate is in 2003 ontstaan onder het Britse media-inkoopbedrijf Aegis. Eerder nam het bedrijf zelf partijen uit de branche over, zoals Censydiam en NSS. Na maandenlange onderhandelingen gaat de overname door en zal het onderzoeksbureau, vanaf nu doorgaan onder de naam Ipsos.

Peter Huijboom, ceo geographies bij Synovate en verantwoordelijk voor bijna 40 van de 62 landen waarin Synovate actief is, vertelt over de markt: “Marketonderzoek heeft het in 2008 en 2009 lastig gehad. De grotere bedrijven konden alleen door samenvoeging hun resultaat overeind houden.” Nu wordt Synovate zelf ook overgenomen.

Momenteel is deze website in ontwikkeling. Heeft u een opmerking, laat het ons weten. Stuur een e-mail naar service@customertalk.nl
Sluit
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie