Naar inhoud

Clinic: Hoe vergroot je met analyses de effectiviteit van je data management platform?

Soort:
Clinic
Datum:
21 april 2017
Begintijd:
09:30
Eindtijd:
11:30
Organisatie:
Beeckestijn Business School
Locatie:
Leusderend 30
Prijs:
0

Graag nodigen wij je uit voor de clinic 'Hoe vergroot je met analyses de effectiviteit van je data management platform?' door Biejay Kalicharan en Rinke Klein Entink op vrijdagochtend 21 april van 09:30u - 11:30u bij Beeckestijn Business School in Leusden.

Is een DMP de ‘holy grail’ van marketing?

De verwachtingen van data management platform (DMP) voor marketing zijn hooggespannen. DMP is de centrale plek waar online en offline data uit verschillende bronnen (kanalen, CRM, third-party) wordt verzameld en gecombineerd, om vervolgens met behulp van diezelfde data de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal aan de juiste doelgroep te tonen. Is DMP daarmee de holy grail van marketing, kan DMP de hoge verwachtingen waarmaken?

Wat betekent DMP voor de moderne marketeer?

Een DMP stelt de marketeer veel beter in staat om specifieke doelgroepen te definiëren aan de hand van beslisregels. De kwaliteit van de beslisregels is daarbij van groot belang. Maar hoe worden de beslisregels bepaald? En hoe effectief zijn die beslisregels? Laten we het over aan het onderbuikgevoel van de marketeer, of gaan we gebruik maken van geavanceerde analysetechnieken om het klantgedrag te voorspellen? Het antwoord laat zich raden. Het inzetten van je kanalen middels een DMP kan veel effectiever als je de inzichten uit analyse meeneemt in de beslisregels.

In deze clinic nemen Biejay en Rinke je mee in de wereld van analyse; zij laten zien hoe je de resultaten uit je analyse kunt toepassen in DMP om daadwerkelijk de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal aan de juiste doelgroep te communiceren. Zij vertellen je welke analyses relevant zijn, hoe de analyseresultaten gebruikt kunnen worden in DMP, waar je op moet letten, en wat de valkuilen zijn. Lost DMP hiermee de hoge verwachtingen in? Wij vinden van wel. Met een beetje hulp.

Voor wie?

Voor iedereen die een optimaal resultaat wil bereiken met DMP.

Door wie?

De clinic wordt verzorgd door Biejay Kalicharan en Rinke Klein Entink. Biejay is Senior Consultant op het gebied van DMP en Rinke is Senior Consultant Advanced Analytics. Beide zijn werkzaam voor Crystalloids, adviesbureau dat bedrijven helpt haar klantdialoog te optimaliseren door de inzet van data en analyse in de beslissingsprocessen binnen marketing.

Aanmelden

Kom op vrijdagochtend 21 april naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van an 09:30 uur tot 11:30uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09:10 uur. Deelname is gratis.

Leusderend 30

Adresgegevens

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie