Naar inhoud

Electronic Bill Presentment & Payment

De facturenstroom zorgt bij veel bedrijven meestal voor een enorme berg papier, waarna de vloed aan telefoontjes en correspondentie pas echt op gang komt, om vervolgens weer door die berg aan papier te worstelen om te kijken of alles wel is betaald. Oplossingen voor Electronic Bill Presentment & Payment (Ebpp) kunnen helpen meer grip op dit proces te krijgen door de klant de mogelijkheid te bieden ook een einde aan zijn eigen papierberg te maken en de zaken electronisch af te handelen. Dit subdossier laat zien hoe dat in de praktijk te werk gaat.

Een duidelijke illustratie van de voordelen van het inzetten van oplossingen voor Ebpp is te zien door de activiteiten van veel nutsbedrijven en telecomproviders op dit gebied. Zij sturen hoge volumes aan facturen periodiek aan klanten en kunnen flink in de kosten snijden als deze papierstroom grotendeels achterwege kan blijven. Het gemak voor klanten is soms wat minder zichtbaar, als het om een pure digitale kopie gaat van een factuur die ze normaal schriftelijk ontvangen. Maar extra mogelijkheden rond archivering, toegevoegde informatie of tips voor besparen zijn voor klanten al weer een stuk aantrekkelijker. Daarnaast wordt geappelleerd op het milieuaspect, al dan niet gekoppeld aan een bedrijfsfilosofie over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Naast deze aspecten laat dit subdossier look zien wat de ervaringen zijn rond de nieuwe mogelijkheden die Ebpp biedt, zoals klantvragen voor zijn en suggesties doen voor andere producten of diensten. Ook komen de oplossingen aan bod om te zorgen dat de betaling ook direct kan worden uitgevoerd, gekoppeld aan de ontvangen factuur.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie