Naar inhoud

Online CRM-enquêtes

Benieuwd waar uw bedrijf tekortschiet in customer relationship management (CRM)? ITcommercie bezocht vijf sites van consultancybedrijven om te kijken in hoeverre online CRM-scans daadwerkelijk input kunnen bieden voor het bepalen van een CRM-strategie.
Weinig houvast

Op de site van Cap Gemini Ernst & Young (Cgey) valt na enig zoeken te lezen dat Cgey een CRM-index biedt om de eigen positie af te zetten tegen vijfhonderd marketing-, sales- en servicemanagers. Als voorproefje zijn helaas maar negen ja/nee-vragen te vinden, die wel een goede indicatie geven van de mogelijkheden van een uitgebreide scan. Ook de site van CMG biedt weinig houvast waar je de zoektocht kunt beginnen. Via de zoekterm 'scan' is, na wat doorklikken op verwijzingen, een CRM Ambition Scan te vinden. De tachtig vragen tellende enquête levert wel enkele leuke en bruikbare tips op.

 

IBM verwijst wel op de openingspagina naar een e-test, waaronder slechts twee vragen over CRM. Wel wordt je het hemd van het lijf gevraagd over personalia en beslissingsbevoegdheid. Ook de openingspagina van MSP Associates vermeldt een test, een achttien vragen tellende lijst waar het invullen van de vragenlijst - zelfs bij de perfecte score van tien - de suggestie oplevert om met de consultants om tafel te gaan zitten.

 

Resultaat onduidelijk

De website auditme.nl, opgezet door Verduin Marketing Consultancy, heeft voor geregistreerde gebruikers een gratis scan die tijdens onze poging flink hapert. Na het invullen van de vragenlijst is het onduidelijk waar je iets van een resultaat kunt vinden. Voor klanten zullen de consultancies ongetwijfeld mooie en uitgebreide versies beschikbaar hebben, maar voor de oriënterende bezoeker valt er weinig lol aan te beleven.
Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie