Naar inhoud

Orange winnaar CRM Award 2004

De jury van de CRM Award 2003 had goede woorden voor alle drie genomineerden. De prijs werd dit jaar voor de derde maal uitgereikt. Tijdens het diner op 28 april jongstleden in Grandhotel Karel V in Utrecht werden de prijzen dan ook niet in een gebruikelijke volgorde uitgereikt. Orange werd als tweede naar voren geroepen en kreeg tot verrassing toch de hoofdprijs overhandigd.
Tot verrassing van voorzitter Wil Wurtz van het CRM Genootschap, de organiserende partij achter de CRM Award in samenwerking met Beerens Business Press, Reed Business Information en Universiteit Nyenrode, had de vakjury besloten om drie prijzen uit te reiken voor de CRM Award. Reden hiervoor: ‘het hoge niveau van de drie nominaties', aldus juryvoorzitter Ed Peelen, die het niveau van de inzendingen ook elk jaar ziet stijgen. Hiermee zijn alle deelnemers beloond voor de tijd en energie die is gaan zitten in de drie selectierondes die aan de nominatie vooraf gingen. Vooraf aan de uitreiking gaven alle drie genomineerden nog goed verzorgde, audiovisuele presentaties om de bezoekers van de uitreiking nog eens te overtuigen dat zij als terechte winnaar uit de bus zouden komen.

 

Nummer 1

Een dag voor de uitreiking van de CRM Award, dit jaar voor de derde maal uitgereikt, mocht de mobiele telecomaanbieder Orange al een Nationale Contact Center Award in ontvangst nemen. Dat hier ook de CRM Award aan toegevoegd, werd is volgens juryvoorzitter Ed Peelen (rechts, naast CEO David Holliday van Orange Nederland) vooral te danken aan het feit dat Orange een echt klantgerichte organisatie is. ‘Neem bijvoorbeeld het op klantbehoefte gebaseerde segmentatie, die iets dieper gaat met termen als rational fun seeker, waardoor je niet alleen als klant, maar als mens wordt behandeld.'

 

Nummer 2

De strategie en cultuurverandering bij Fokker Serivces is zeker een prijs waard, vond de jury. Manfred Hoogeboom (rechts) van Fokker Services illustreerde de kentering binnen het bedrijf zelf wel het mooist in zijn presentatie vooraf aan de uitreiking: ‘Waar KLM in 1989 nog riep ‘nooit meer Fokker' willen ze nu graag meer Fokkervliegtuigen naast de vijftig die ze momenteel in de vloot hebben.'

 

Nummer 3

‘Ben jij nu zo'n consultant die vertelt hoe bedrijven klantgericht moeten worden?', Gerard Struijf (linksvoor op de foto) van Pricewaterhousecoopers (PWC) maakt tijdens zijn presentatie meteen maar duidelijk dat hij verantwoordelijk is voor CRM binnen zijn eigen bedrijf. Volgens juryvoorzitter Peelen is PWC niet de makkelijkste organisatie voor het invoeren van customer intimacy: ‘Het is een partnerorganisatie waar ook nog eens accountants werken, hoe laat je die warmte uitstralen in een klantrelatie.'
Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie