Naar inhoud

Verdienen aan (self) service

Service verlenen na de verkoop lijkt veel bedrijven zwaar te vallen, het schraapt weer aardig wat van de marge af die toch al onder druk staat. Maar het verbeteren van klantservice en toch zeventig procent snoeien in servicekosten is haalbaar, zo belooft bijvoorbeeld Arragon Internet Services, dat een oplossing voor e-selfservice biedt.

 

Click

 

Service uitproberen

Arragon verkoopt in Nederland de oplossing Rightnow Web, om de online dialoog met klanten te stimuleren. Helaas kunnen ook alleen klanten de online geboden service uitproberen. Onder het kopje ‘demo' blijkt een aanvraagformulier te zitten voor een persoonlijk bezoek van de verkoper. Via een link naar klanten is de oplossing wel in de praktijk te testen. Op de (helaas Engelstalige) site van Polaroid kun je vragen stellen en na wat oefenen blijken uitgebreide stappenplannen en verwijzingen naar relevante pagina's voorhanden. De Nederlandse leverancier Trinicom vertelt op de website open en helder over concurrenten, klanten en biedt een flashtour over de geboden oplossingen. Op de openingspagina is het product eService Center ook zelf uit te proberen, maar dat kan bijvoorbeeld ook bij klant Belcompany. Je kunt als gast inloggen, maar geregistreerde gebruikers krijgen ook nog eens een overzicht van eerder gestelde vragen en de bijbehorende status. Zoeken kan via complete vragen of desgewenst met trefwoorden.

 

Antwoord met glimlach

Net als Trinicom biedt de Amerikaanse leverancier eGain een tour, klantverhalen en de mogelijkheid om vragen te stellen via de selfservice-oplossing. Daarvoor heeft eGain zelfs een virtuele assistent, Eve, die via een paar foto's blij of bezorgd kijkt bij het beantwoorden van de vraag. Mocht zij er niet uitkomen verwijst ze door naar een live-agent, maar die blijkt alleen bereid tijdens openingstijden (in de Verenigde Staten!) te hulp te schieten. Meer service tegen minder kosten, daar zijn de leveranciers het over eens. Maar slimme bedrijven krijgen met e-selfservice meteen een krachtig hulpmiddel in handen om bijvoorbeeld ook nieuwe klanten te trekken, of andere handige producten onder de aandacht te brengen.

 

Belcompany site

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie