Naar inhoud

Web Analytics

Met een gratis tooltje voor webstatistieken weet u al snel hoeveel bezoekers uw site trekt en hoeveel pagina\'s ze bekijken. Maar weet u ook hoe ze op uw site zijn terecht gekomen? Wat ze daar nu specifiek doen of zoeken? Waarom ze weer weggaan zonder iets te kopen of informatie aan te vragen? Maar naast het in kaart brengen van het online gedrag van uw klanten en prospects helpt Web Analytics ook de prestaties van de site te verbeteren en deze meer af te stemmen op de (online) doelstellingen.

In dit subdossier vindt u informatie over de tools die helpen meer inzicht te krijgen in uw online communicatiekanaal. Zo kunt u met specialistische tools bijvoorbeeld het complete gedrag van een bezoeker nagespeeld krijgen, of een overzicht van de meest aangeklikte plekken op uw portal (of daar nu een link zit of niet overigens). Goede online analysetools maken ook een koppeling met uw klantinformatie mogelijk, of geven op basis van het gedrag een bepaald profiel aan de bezoeker. Ze kunnen ook helpen bij het optimaliseren van de prestaties van de website, zowel technisch als functioneel en grafisch.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie