Naar inhoud

Digitaliseren van real life events

BUSSUM #dimday13 - Afgelopen week zat ik tijdens Digital Marketing in 1 Day in een sessie over event marketing. Ik was verrast over de aanwezige interesse onder de deelnemers. Real life events zijn blijvend aldus de aanwezigen. Marketeers zijn wel meer dan ooit op zoek naar mogelijkheden om meer uit evenementen te halen en digitalisering speelt daarbij een belangrijke rol.

De sessie, die overigens uitstekend werd gepresenteerd door Jennifer Hawkins, marketing directeur bij de Amerikaanse app ontwikkelaar DoubleDutch, ging over het digitaliseren van activiteiten tijdens evenementen. Het doel is om daarmee meer waarde te halen uit evenementen als onderdeel van de marketingmix. Zelf was ik altijd sceptisch over de mogelijkheden en de return on investment, maar ik ben om. Tijdens het evenement hebben we zelf voor het eerst ook onze Customer Talk Events app ingezet en ik moet zeggen met groot succes. 63 procent van de deelnemers gebruikte de app actief om programma’s samen te stellen, sprekers te bekijken, om in contact te komen met mededeelnemers maar vooral om de ervaringen van de dag te delen met medebezoekers. Niet alleen de beleving hebben we verbeterd maar de hoeveelheid data uit deze app zijn zowel voor bezoekers als sponsoren zeer waardevol. Illustratief voor het dynamische en groeiende vakgebied van digital marketing en de mogelijkheden die de opkomst van smart phones heeft te bieden.

Ook Patrick Petersen van AtMost vroeg zich af hoe de toekomst van evenementen eruit zal zien. Zie hier het interview van Patrick met mij over dit onderwerp.

Bron: Customer Talk | Video: AtMost TV
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie