Naar inhoud

Hoe hufterig is de sociale consument?

Tijdens Social Media in 1 Day, op donderdag 5 april, wordt een heuse hufterindicator gepresenteerd. Customer Talk onderzocht in samenwerking met Service Check in het eerste kwartaal van dit jaar het gedrag op sociale media van tien telecombedrijven, acht energiebedrijven en consumenten. Wij vroegen ons af: hoe hufterig zijn Nederlandse consumenten?

Naast het samenstellen van de social hufter indicator keken we uiteraard naar de inzet van sociale media door deze bedrijven en hoe customer engagement plaatsvindt. Bent u ook benieuwd naar de resultaten die we vonden? Of hoe retweetgedrag werkt? Zegt het aantal volgers iets over de betrokkenheid van bedrijven? Het staat allemaal in het kwartaalrapport: Customer Engagement Monitor Q1 2012.

Binnen de telecombranche onderzochten wij KPN, Tele2, T-Mobile, UPC, Vodafone, Ziggo, Scarlet, Solcon, Telfort en XS4ALL en voor de energiebranche keken we naar Eneco, Essent, Nuon, Oxxio, Dong, Energiedirect, Greenchoice en de Nederlandse Energiemaatschappij. Uiteraard namen we de berichten van consumenten die over of met deze bedrijven spraken in sociale media ook onder de loep. Het rapport geeft opvallende inzichten en feiten wanneer het gaat om social business en de consument op sociale media. De presentatie van het rapport vindt plaats op donderdag 5 april tijdens Social Media in 1 Day. U kunt ook alvast het rapport bestellen.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie