Naar inhoud

Rabobank kan post niet meer aan

Als uitgever versturen wij af en toe post in de vorm van tijdschriften, congresprogramma’s, bevestigingen en dergelijke. Zo af en toe krijgen we een mailtje of telefoontje met de vraag om een adres te wijzigen, contactpersoon aan te passen of om uit het verzendbestand verwijderd te worden.

Onlangs kregen we echter een telefoontje die ik u niet wil onthouden. We werden gebeld door een werknemer van Rabobank Nederland met de vraag of wij geen fysieke post meer wilden sturen naar de bank. “We gooien het hier allemaal meteen weg en dat is slecht voor het milieu. Ik heb een lijst gekregen van verzenders van fysieke post en die ga ik allemaal nabellen met de vraag of ze willen stoppen met het versturen van post.” De functie van deze medewerker: projectmanager reduceren fysieke post. Hij heeft waarschijnlijk geen fysiek visitekaartje om deze functie op te zetten.

Het is niet slim van Rabobank om alle post direct in de afvalbak te gooien. Daarbij ontgaat de bank het namelijk dat ze voor hen relevante en soms zelfs noodzakelijke informatie waarvan het soms handiger kan zijn om dit per post te versturen, aan hun neus voorbij laten gaan. Daarbij is de post die wij versturen duurzaam, milieuvriendelijk en recyclebaar. Dat maakt het niet alleen onschadelijk voor het milieu, maar ook nog goed voor de economie.

Aangezien veel medewerkers van de Rabobank lezer en bezoeker van onze evenementen zijn, mailde ik de betreffende medewerker dat ik ze uiteraard uit het bestand heb gehaald en stelde hem meteen de vraag waar ik het materiaal dan digitaal naar toe kan sturen. Maar ook digitale post blijkt niet meer aan te komen bij de Rabobank. Ik heb geen antwoord gekregen.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie