Naar inhoud

Wat doe ik met klanten anno 2013?

#crmday13 - De huidige stand van de economie laat er geen misverstand over bestaan. Behouden van bestaande klanten en binnenhalen van nieuwe klanten is momenteel lastig. Veel bedrijven stellen investeringen in nieuwe projecten en programma’s uit en marketingbudgetten staan onder druk. Bedrijven proberen met bestaande middelen en resources klantbehoud te realiseren of nieuwe klanten aan zich te binden.  Waarmee bedrijven druk zijn blijkt wel weer uit de onderwerpen en sprekers  die op het programma van CRM in 1 Day 2013 staan. Een korte vooruitblik.

In Nederland wordt customer relationship management (crm) te vaak nog geassocieerd met een stuk software bedoeld voor sales. Een andere grote groep ziet crm als een managementstrategie rondom de klant. Voor deze groep is er de studiedag CRM in 1 Day. Klantgericht management, klantervaring, klantenbeheer, klantloyaliteit, klantcontact, een breed palet van onderwerpen, dat noodzakelijk is voor bedrijven om klanten te kunnen behouden of nieuwe klanten aan te kunnen trekken, staat op het programma.  

Zo is in Amerika social crm een groot onderwerp. Hoe kan de (potentiële) klant, die zich online beweegt en uitspreekt, gebonden worden aan jouw bedrijf of merk? Een hele omschakeling van klantbenadering die veel vraagt van cultuur, expertise, communicatie en technologie. Mooi is dan ook dat Bob Dunfee vanuit Amerika naar Nederland komt. Als social media goeroe binnen Infor Epiphany weet hij als geen ander hoe je social crm in kunt zetten en wat het belang van inbound marketing hierin is. Ik kijk dan ook uit naar zijn ervaringen met hun grote Amerikaanse klanten die social crm in de praktijk toepassen en waar veel Nederlandse bedrijven nog wat van kunnen leren.

Naast de sociale revolutie zie je customer experience management ook een steeds belangrijkere rol spelen. Hoe ervaart de klanten een product of een dienst of de klantenservice? De lat wordt door klanten steeds sneller, steeds hoger neergelegd. Hoe kun je als organisatie met deze snelle veranderende consument omgaan? Hoe meet je dit? Hoe richt je je organisatie hierop in? Webcare, net promotor score (nps), connected commerce en customer experience zijn dan ook onderwerpen die door bedrijven als  Henley Business School, Philips, USG capacity, Robeco , TUDelft, XS4ALL en De Postcodeloterij tijdens CRM in 1 Day voorbij komen.

Philips laat zien hoe ze in een b2c-markt werken aan customer loyalty en advocacy en hoe crm helpt om marktaandeel en invloed te vergroten. USG capacity laat zien hoe crm in een gespannen arbeidsmarkt helpt om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Ook CRM Award winnaar Robeco is van de partij. Zij laten zien hoe een financieel dienstverlener koploper wil worden op het gebied van klantbeleving. Ook de wetenschap staat niet stil, zo laat Pieter de Rooij van NHTV aan de hand van wetenschappelijk onderzoek zien hoe sectoren binnen sport, cultuur, entertainment en kunst kunnen werken aan klantloyaliteit.

Als vakjournalist ben ik dan ook zeer benieuwd naar de verhalen uit de praktijk anno 2013. Bent u verantwoordelijk en/of professioneel bezig met klanten en wilt u ook leren van 400 peers? Bekijk dan het programma van de studiedag CRM in 1 Day 2013 en schrijf u in. Voor onze lezers en onafhankelijk door Customer Talk en Beeckestijn Business School samengesteld. Ik ontmoet u, als hoofdredacteur van Customer Talk, graag tijdens deze dag.

Voor meer informatie, kijk op: www.crmin1day.nl

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie