Naar inhoud

Infor wil gat marketingplanning en uitvoering dichten

ORLANDO #inforum2013 – Softwareleverancier Infor heeft de afgelopen twee jaar hard gewerkt aan de uitbreiding van zijn crm- en marketingtechnologieën. De marketing-speler Orbis werd overgenomen, de integratie met hun nieuwe collaboratietool Infor Ming.le werd gerealiseerd en de samenwerking met salesforce.com werd uitgebreid met Inforce Marketing. Volgens David Hotchner, vice president of business consulting en MJ Crabbe-Barberis, director of industry product marketing bij Infor, ziet het senior management crm nu als serieus product binnen het bedrijf.

Vorig jaar nam softwareleverancier Infor marketing resource management (mrm-) speler Orbis over. De software van deze partij is nu geïntegreerd in de customer relationship management (crm-) suite Epiphany. Met de overname wilde Infor de mogelijkheden omtrent marketing lifecycle management verbeteren. Marketing, sales en klantenservice moeten gekoppeld worden zodat er sneller van marketingplanning naar uitvoering gestapt kan worden.

111102 David HotchnerDave Hotchner, vice president of business consulting bij Infor, vertelt dat mrm-technologie onmisbaar is omdat marketeers hiermee informatie uit de backoffice kunnen halen. “Voor de overname op Orbis was er een gat tussen het maken van marketingplannen en de uitvoering. Door de mrm-technologie van Orbis toe te voegen, moet dat gat verdwijnen.”

MJ Crabbe-Barberis, director of industry product marketing bij Infor, gaat hier op door: “Marketeers willen hun campagnes verbeteren door goed naar resultaten te kijken. Naast technologie is ook de efficiëntie binnen het bedrijf hierbij belangrijk. Het is zaak dat wordt gekeken hoe je zorgvuldig geplande campagnes de deur uit kan krijgen. Als je antwoord kunt geven op wat de kosten zijn en welke human resources nodig zijn, ontstaat er een geoliede machine.”

Klantdata in de cloud

De mrm-software van Orbis is saas-gebaseerd, maar klanten van Infor zijn volgens Hotchner nog niet klaar voor software-as-a-service. “We hebben hier veel gesprekken over met onze klanten, maar klantdata online brengen ligt nog heel gevoelig. We hoorden vaak dat organisaties tevreden zijn met hun on premise oplossingen en dat ze hun klantdata liever bij zichtzelf houden”, aldus Hotchner.

Crabbe-Barberis vult hem aan: “Ik denk dat hier nog twee aspecten aan vast zitten. De cloud gaat namelijk over toegankelijkheid. De data in Epiphany is toegankelijk vanaf mobiele apparaten. Managers kunnen onderweg campagnes inplannen, uitvoeren of rapporten maken. Dat is wel een onderdeel van de cloud, maar het betekent niet dat je de data in de cloud moet zijn.”

MJ Head shot (2)

“De marketing cloud is nu een veelgehoorde term en wat ik merk is dat senior executives hier een visie over willen kunnen vormen. Ze moeten weten welke meerwaarde saas hen kan brengen. Wij willen hen helpen met het maken van die beslissing. We kunnen onze oplossingen zowel on premise als in on demand aanbieden, maar het is aan ons om hen de kosten en voordelen van beide uit te leggen”, aldus Crabbe-Barberis.

Inforce Marketing

Naast de overname op Orbis heeft Infor ook de samenwerking met crm-speler salesforce.com uitgebreid. Vorig jaar lanceerde de partij al Inforce Everywhere, een koppeling tussen Salesforce CRM en de erp-systemen van Infor, maar nu komt daar ook Inforce Marketing bij, een marketing automation platform, gebouwd op het Force.com platform van salesforce.com.

Volgens Hotchner zal het ondanks de integraties niet gebeuren dat partijen in elkaars vaarwater gaan zitten. “Salesforce.com zal niet in de markt van Epiphany klanten terecht komen, want zij bevinden zich niet zozeer in de zware marketing uitvoering als wij. Ze bieden geen diepe analytische functionaliteiten of tools voor het uitvoeren van campagnes. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar op dit moment zijn er weinig leveranciers die zich in dezelfde markt als wij bevinden.”

Ook zegt Crabbe-Barberis dat de lancering van de collaboratietool Infor Ming.le de balans tussen de samenwerking tussen salesforce.com en Infor niet bedreigt. “De collaboratietool Chatter van salesforce.com is echt een tool om mee te communiceren. Ming.le gebruik je eerder wanneer je informatie uit de backoffice zoekt en deze op een gemakkelijke manier wilt delen met collega’s. Chatter is daarbij meer gefocust op de frontoffice. Medewerkers moeten per communicatie-uiting kunnen kiezen via welke tool ze zich willen uiten”, aldus Crabbe-Barberis.

Management staat achter crm

Duidelijk is dat de laatste twee jaren sinds de komst van het nieuwe managementteam hard is gewerkt aan de uitbreiding en de positie van de crm- en marketingtechnologieën van Infor. Voor de nabije toekomst staat de verdere integratie van de Orbis software op de planning en wordt er gefocust op het realiseren van crm industry maps voor de verschillende branches waar Infor zich op richt.

Crabbe-Barberis: “Ons senior management team neemt crm nu serieus binnen ons bedrijf. Ze zien in hoe de Epiphany producten gecombineerd kunnen worden met andere producten en dat ondersteunen ze gelukkig ook.”

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie