Naar inhoud

‘Klantpraatjes’ – Mol

Doe net als John de Mol! Lees iedere dag CustomerTalk en word in 12 dagen net zo rijk als John de Mol. Wees slim. Je hebt nu de unieke kans miljoenen te verdienen dankzij John de Mol. Tijdens het tv-programma ‘De wereld draait door’ vertelde John de Mol hoe hij zijn faillissement te boven kwam dankzij CustomerTalk. Nederlanders verdienen nu al miljoenen euro’s vanuit huis door gebruik te maken van deze maas in de wet.

Zo trapten enige honderden in de bitcoin-ad van malafide digimunthandelaren op het sociale medium Facebook. Poef, geld weg. John vond het niet zo leuk dat zijn naam werd genoemd in de banners. John vroeg nog beleefd aan Mark: “Yoo Zuck, trek die scam ff van je site af.” Maar daar kwam geen afdoende respons op.

Daarom stapte de Talpa-oprichter begin dit jaar naar de rechter. Die mocht een einde maken aan de valse advertenties op Facebook met De Mol’s naam en foto. Andere BN’ers als Jort Kelder, Eva Jinek, Humberto Tan en Marco Borsato schaarden zich achter hem.

En terecht. Als je af en toe op Facebook verblijft, moet je de advertenties gezien hebben. Wie trapt daar nou in? Belachelijk en lachwekkend. Maar de ronkende advertenties met John en de rest bleven maar komen. Dus, je moet er dus geld mee kunnen verdienen. Ook al is het crimineel.

Maar hoe crimineel is het dit soort oplichting te plaatsen op je site, beste mensen van Facebook? Niet indirect maar direct verdient Facebook ook geld met deze listige advertising. Ach, op enig moment ben je zo groot en onkwetsbaar geworden, dat je zo’n klein miljardairtje uit Holland wel ff onder NAP kunt poetsen.

Totdat… je na al het fake news en alle foute ads, het politieke geneuzel en het oneindig delen van vertrouwelijke data er de balen van krijgt. Twitter’s Jack Dorsey werd al gammel van het communicatiegekonkel van politici en stelde een week geleden de regel in: geen politieke advertising meer. Effectief per aanstaande 22 november. Daarbij schreeuwde de achterban van Trump het gelijk uit dat het een actie was van linkse Jack om de president weer kalt te stellen. Zuck gaf als reactie: “Ik vind dat in een democratie een private onderneming niet het recht heeft politici of het nieuws te censureren.” Mee eens, maar mag je dan wel fake news en oplichtende advertising toestaan?

Totdat… je uiteindelijk de band en verbinding met je achterban verliest. Vertrouwen is een hoog goed, het belangrijkste bindmiddel in liefdesleven, vrienden, familie, marketing en communicatie. Gisteren publiceerde het blog Quantum Marketer een interessante insight over Facebook onder de titel ‘Facebook sucks; here’s why it’s dying’. Daarin staat een overduidelijke grafiek van het zakenblog Alley Watch over het inmiddels onder het nulpunt dalende engagement van Facebook-gebruikers. Zonder omwegen kondigt auteur Lou Kerner het einde der dagen aan van Facebook.

Nu verwacht ik niet een per ommegaand failliet van Facebook. Daarvoor is het echt te rijk en te machtig en te handig. Maar hoeveel misstappen kunnen ze zich daar in Menlo Park nog veroorloven voordat ze uit de gratie te vallen?

Bron: CustomerTalk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie