Naar inhoud

Rapport: 50-plussers loyaler dan jongere consumenten

Consumenten boven de vijftig jaar zijn trouwer aan hun merk, dan jongere consumenten. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Hoe ouder, hoe trouwer’ van het Familie Kenniscentrum. Opvallend is dat de 50-plussers vooral trouw zijn aan hun financiële dienstverlener en dat de ervaringen met een merk uit het verleden leiden tot deze merkloyaliteit.

Uit het onderzoek van het Familie Kenniscentrum, een initiatief van Bindinc, blijkt dat 50-plussers loyaler zijn dan jongere consumenten. Goede ervaringen uit het verleden leiden vooral tot deze loyaliteit. Als de kwaliteit van producten afneemt, dan zijn 50-plussers echter geneigd om van merk te wisselen. Opvallend is dat de 50-plussers bij het overstappen, als die keuze eenmaal genomen is, het meest gevoelig zijn voor de prijs.

U kunt het gehele onderzoek hier lezen. 

Bron: Familie Kenniscentrum
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie