Naar inhoud

Rapport: cmo's vrezen complexe toekomst, maar zien ook veel kansen

De meest pro-actieve chief marketing officers (cmo’s) proberen niet alleen hun markt te begrijpen, maar focussen zich steeds meer op individuen. Dat blijkt uit het rapport 'CMO Study; from stretched to strengthened' van softwareleverancier IBM, waarbij 1.734 chief marketing officers ondervraagd worden. Op die manier proberen de respondenten tegemoet te komen aan de complexe toekomst die veel marketeers vrezen.

In het onderzoek van softwareleverancier IBM werden 1.734 cmo's ondervraagd uit 19 industrieën en 64 landen. In het rapport wordt de context geschapen, waarbij vooral de groeiende complexiteit wordt omschreven. 

Hoofdstuk één gaat over het leveren van waarde aan daadkrachtige klanten. 

Hoofdstuk twee draait om het koesteren van lange termijn relaties. 

Hoofdstuk drie heeft als onderwerp het vangen van waarde en het meten van resultaten. 

IBM sluit af met advies: wat moet de cmo doen om tegemoet te komen aan de groeiende complexiteit?

Lees het gehele onderzoek hier.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie