Naar inhoud

Rapport: de vijftig plusser als klant

Vijftig plussers als doelgroep hebben vaak andere behoeften dan klanten die jonger zijn. Wat houdt hen bezig? Hoe kijken ze tegen reclame? Hoe kun je als bedrijf een band opbouwen met deze kritische doelgroep? Het Familie Kenniscentrum deed uitgebreid onderzoek naar deze groep.

 

 

Cover50plus Voluit vanaf50_1 def

Voluit vanaf 50 – deel 1 (2005)

In deze eerste uitgave wordt gekeken naar feiten en cijfers over de 50-plusser. Wie zijn senioren nou eigenlijk? Wat houdt ze bezig? Hoe gaan ze om met media en reclame?

U vindt het rapport hier.

 

 

 

 


Cover50plus Hoezo homogeen_2 def50+ Hoezo homogeen? 5 Typologieën – deel 2 (2006)

In deze uitgave wordt de belevingswereld van 50-plussers in kaart gebracht. Er worden cijfers gegeven aan het leven, de levenshouding en opvattingen van de 50-plusser. Daarnaast beschrijft deze publicatie hoe de 50-plusser zijn keuzes maakt en welke factoren daar de meeste invloed op hebben. Al deze uitkomsten zijn ondergebracht in vijf typologieën.

U vindt het rapport hier.

 

 

Cover50plus Speciale communicatie_3def50+ Speciale communicatie een must? – deel 3 (2006)

In deze onderzoekspublicatie is er gekeken naar welke houding de 50-plusser heeft t.o.v. reclame. Waar gebruiken 50-plussers reclame voor en hoe zouden reclame-uitingen eruit moeten zien?

U vindt het rapport hier.

 

 

Cover50plus_NW_nieuwe fasen def50+ Nieuwe fasen, nieuwe wensen – deel 4 (2007)

In deze publicatie is onderzocht in hoeverre 50-plussers verschillen van 50-minners. Hierbij is vooral gefocust op de verschillen tussen de vier levensfasen. Het koopproces speelt hierbinnen een zeer belangrijke rol. Ook hier is weer uitgegaan van zeven branches.

U vindt het rapport hier. 

 

 

50 plus en merkbewust50+ en merkbewust – deel 5 (2011)

In deze uitgave laat het FKC zien dat merkfuncties veranderen naarmate consumenten ouder worden. Het onderzoek toont aan dat 50-plussers andere consumptiestijlen hebben en dat de directe relatie en de functie van merken kleiner is.

U vindt het rapport hier.

 

 

 

Cover Voluit vanaf 50 - deel 2 defVoluit vanaf 50 – deel 2 (2012)

Een herziene versie van 2005 met nieuwe onderzoeksresultaten en feitjes en weetjes over de 50-plus doelgroep in 2012. Wie zijn senioren nou eigenlijk? Wat houdt ze bezig? Hoe gaan ze om met media en reclame en hoe zijn ze te bereiken? De publicatie is op te vragen vanaf mei 2012.

U vindt het rapport hier.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie