Naar inhoud

Rapport: het stimuleren van online reviews

Samen met de Universiteit van Amsterdam (UvA) onderzocht reviewwebsite Preferenso in welke mate het stimuleren van het geven van online reviews invloed heeft op de positiviteit of negativiteit van de beoordeling. De resultaten van het onderzoek laten zien dat alleen als grote stimulans optreedt, reviews extremer zijn wat betreft het gebruik van leestekens en stijlkenmerken. Dit moet ervoor zorgen dat andere beïnvloed worden.

Als bedrijven hun klanten stimuleren om reviews te geven, heeft dit geen invloed op de positiviteit of negativiteit van hun oordeel. Dat blijkt uit onderzoek van de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de reviewwebsite Preferenso. Pas als er een grote stimulans, zoals een iPad, wordt aangeboden, zijn de reviews wel wat extremer voor wat betreft het gebruik van leestekens en stijlkenmerken die anderen moeten beïnvloeden.

Lees het hele rapport hier.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie