Naar inhoud

Rapport: social insights in automotive

Analyses van data uit sociale media naar automerken en fabrikanten, tonen aan dat BMW het meest besproken automerk is. Communicatiebureau Greenberry en adviesbureau Teezir vonden daarnaast ook dat Volkswagen en Audi  populaire gespreksonderwerpen bleken. Wanneer mensen via sociale media praten over auto’s gaat dat voornamelijk over algemeen gebruik. Een vijfde spreekt positief over de merken en slechts een tiende uit zijn frustraties via sociale media.

Wat zeggen mensen op sociale media over auto’s? Wat delen ze over automerken? Wat is het meest besproken merk? En welk merk heeft het meest positieve sentiment? Digitaal communicatiebureau Greenberry deed exclusief onderzoek naar de automotive branche voor Tijdschrift voor Marketing en analyseerde maar liefst één miljoen berichten in vier maanden tijd. Uit dit zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoek zijn nieuwe learnings verkregen in de manier waarop mensen over de auto’s en automerken praten op sociale media.

Lees het hele rapport hier.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie