Naar inhoud

Rapport: top 5 conversiekansen voor marketeers

Softwareleverancier Adobe deed onderzoek naar hoe het marketingbudget wordt ingezet. Daaruit kwamen een aantal opvallende conclusies naar voren, zoals dat slechts een klein deel van het budget wordt besteed aan het verbeteren van de website. Ook worden statistieken die beschikbaar zijn, niet gebruikt voor het optimaal inzetten van content op de website. Uit de resultaten van het onderzoek bouwde Adobe dit rapport waarin de vijf meest belangrijke resultaten besproken worden.

Strategische consumenten engagement en conversie is de hoeksteen van een succesvol bedrijf, aldus softwareleverancier Adobe. Echter, veel marketeers kijken maar mondjesmaat naar in hoeverre marketingcampagnes ook daadwerkelijk bijdragen aan de engagement en conversie. Return on investment kan steeds beter berekend worden, maar veel marketeers laten kansen liggen. Bijvoorbeeld op het gebied van web content management en het optimaliseren van de site. Uit het onderzoek blijkt dat maar een klein gedeelte van het marketingbudget hiernaar toegaat.

Lees het hele onderzoek met de aanbevelingen van Adobe hier.

Bron: Customer Talk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie