Naar inhoud

Corporates en start-ups, een ideaal huwelijk?

Corporate Nederland lijkt meer en meer in de ban te komen van de charmes van snelgroeiende, veelal technologisch georiënteerde start-ups. En startende ondernemingen flirten ook steeds vaker met het establishment, in hun zoektocht naar schaalbaarheid en kapitaalkracht. Maar wat kunnen corporates en start-ups van elkaar leren als het gaat om innovatie? En hoe kunnen ze samenwerken om succesvol innovaties in de markt te zetten? Kortom, corporates en start-ups, een ideaal huwelijk?

Van verliefd naar huwelijk

Dat was de kernvraag van het gelijknamige event dat op 11 oktober 2016 door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) bij gastheer Innoleaps is georganiseerd. De sprekers van deze themasessie zijn duidelijk: die liefde is wederzijds. Maar de bruiloft laat nog even op zich wachten, omdat ondanks de prille verliefdheid beide partijen nog moeten wennen aan elkaars normen en waarden. Dat de twee op korte termijn in het huwelijksbootje stappen lijkt echter onherroepelijk. Al is nog onduidelijk wanneer en is ook de inhoud en vorm van het bootje nog niet zeker.

Corporates en start-ups

Bekijk de presentaties van de sprekers van het PIM-event ‘Corporates en start-ups, een ideaal huwelijk?’.

Ruud Hendriks, medeoprichter van Innoleaps, Startupbootcamp en The Talent Institutie

Ruud Hendriks mag een expert op het gebied van innovatie en start-ups genoemd worden. Met zijn inzichten geeft hij grote organisaties handvatten om zich meer te gaan gedragen als een start-up om zo de uitdagingen van de 21e eeuw aan te gaan.


Harrie Vollaard, head of FinTech & innovation bij Rabobank

Harrie Vollaard geeft weer een grote organisatie als de Rabobank strategische doelstellingen behaalt door middel van het samenwerken met start-ups. In zijn ogen zijn nieuwe bedrijven de bakens van de toekomst en vormen daarmee de puzzelstukjes van het nieuwe bankieren.


Janneke van den Heuvel, medeoprichter TryLikes

Janneke van den Heuvel is samen met haar partner verantwoordelijk voor de snelle groei van TryLikes. Dit is een start-up die fysieke ruimtes meetbaar maakt door middel van de like- en dislike-knoppen die we van het internet kennen. Zij gaat in op de ontwikkeling van haar onderneming en geeft daarmee adviezen aan grote organisaties die ook snel een product in de markt willen zetten. Haar advies: heb een grote visie maar een simpel verhaal en een ongecompliceerd product.


Het Platform Innovatie in Marketing beoogt de vakkennis van innovatieve marketeers een boost te geven en hun professionele netwerk verder uit te breiden. Bekijk bijvoorbeeld het programma van de aankomende themasessie 'Purpose Driven Merkinnovaties', die op maandag 21 november 2016 plaatsvindt bij het Wereld Natuur Fonds in Zeist.

Bron: CustomerTalk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie