Naar inhoud

Een overzicht van innovatieve Europese technologie-start-ups

De nieuwe teams zijn bekendgemaakt die deelnemen aan de ‘Commerce Accelerator’ in Amsterdam door het start-up-acceleratieprogramma Startupbootcamp. Het is een gevarieerde selectie technologie-start-ups uit zeven verschillende landen. De bedrijven zijn geselecteerd uit maar liefst 392 aanmeldingen van start-ups die actief zijn op het snijvlak van commercie en technologie. De selectie heeft plaatsgevonden tijdens de ‘Selection Days’ op 17 en 18 maart 2020: een tweedaagse selectieprocedure, die ditmaal volledig digitaal plaatsvond.

De start-ups hebben hun pitch online gehouden voor een select gezelschap experts van het platform en diverse partners. Gezien de situatie rondom COVID-19 zijn de selectiedagen en het programma aangepast: online first. Douwe Bart Mulder, programmadirecteur bij Startupbootcamp: “We geloven dat dit de juiste beslissing is voor de veiligheid van alle start-ups, ons team, investeerders, partners, mentoren en alle andere betrokkenen.”

Innovatieve technologie-start-ups

De deelnemende start-ups aan de het acceleratieprogramma zijn:

  • PayByFace (Nederland) – PayByFace is een mooie innovatie die betalen via gezichtsherkenning mogelijk maakt.
  • Rebolet (Duitsland) – Retourneringen van klanten en extra voorraad zijn kostbaar. Daarnaast zijn ook de processen om ze te beheren niet duurzaam. Rebolet biedt een alles-in-één-systeem voor voorraadbeheer en retourneringen.
  • Delloop (Portugal) – Dit zeer ervaren team van serieondernemers verrijkt met Delloop de commerce journey door het aanbieden van innovatieve, traceerbare verzendmogelijkheden.
  • Whering (UK) – Mode is wereldwijd een van de meest vervuilende industrieën. Whering komt met een oplossing waarmee mensen hun garderobe kunnen digitaliseren en op basis daarvan betere matches en bewustere, duurzame keuzes kunnen maken.
  • Nokues (Spanje) – Nokues biedt klanten de mogelijkheid om in de horeca bestellingen te plaatsen, te betalen en af te halen zonder daarvoor in de rij te hoeven staan.
  • Omnic (Nederland) – Omnic integreert het beste van online ervaringen in het retaillandschap door middel van een innovatieve oplossing.
  • Smidyo (Finland) – Het berekenen van offertes voor de productie van complexe producten of diensten kan een tijdrovende beproeving zijn en eindeloze Excel-bladen lijken vaak de enige oplossing. Smidyo lost dit op met eenvoudige online tools.
  • Yinper (Spanje) – Yinper zorgt ervoor dat consumenten zorgeloos waardevolle tweedehands producten kunnen kopen, zonder zorgen over beschadigingen of scams. Via het platform bieden geautoriseerde experts zekerheid over de echtheid en de staat van tweedehands online aankopen.

Commerciële acceleratie van start-ups

De acceleratieprogramma van Startupbootcamp is er voor start-ups met innovatieve concepten op het gebied van commercie en technologie. De nieuwe groep startende ondernemingen werkt gedurende het programma toe naar ‘Demo Day’. De teams worden het gehele programma gecoacht door experts uit de industrie, diverse mentoren, partners en investeerders uit het netwerk. Na het voltooien van het acceleratieprogramma worden zij verder ondersteund vanuit het alumniprogramma van het platform.

Dit programma wordt geleid door Douwe Bart Mulder. ‘’Na een intensieve scouting- en selectieprocedure kunnen we met trots de geselecteerde start-ups aankondigen”, vertelt hij. “Wij kijken er naar uit om samen met onze partners, mentoren en investeerders de organisaties te helpen groeien. Dit programma is extra speciaal omdat we starten in een volledige online omgeving.’’

Bron: CustomerTalk
0

Reacties

  1. Lou Schillaci
    Excited for Delloop to have been chosen. www.delloop.com
    Reageer
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie