Naar inhoud

Spraakmakende innovaties in het domein van de klantbeleving

Heb jij ooit gehoord van ‘VivaTech’? Van 16 tot en met 18 mei 2019 heeft in Parijs de vierde editie van ‘Viva Technology’ plaatsgevonden, het mede door reclame- en communicatieadvies-organisatie Publicis Groupe georganiseerde evenement dat beter bekend is als ‘VivaTech’. Dit is hét snelst groeiende Europese event voor start-ups en technologieleiders die gezamenlijk innovatie willen stimuleren – met dit jaar een indrukwekkende lijst met sprekers als Jack Ma, Justin Trudeau, Usain Bolt en president Emmanuel Macron.

Maar met 13.000 startende ondernemingen is ‘VivaTech’ vooral de beurs waar de focus ligt op vernieuwende technologieën van start-ups. Verschillende grote merken als Renault, Manpower, LVMH, L’Oréal, Orange, BNP Paribas en Samsung hebben in hun labs de startende ondernemingen getoond met wie zij zaken doen. Dit is een overzicht van de meest opvallende innovaties op het event van start-ups die de klantbeleving centraal stellen.

Timekettle – Het overkomen van taalbarrières

Hoe vervelend zijn taalbarrières als je iets wil regelen in een andere taal en de ander begrijpt je maar niet? Timekettle heeft de nieuwste oplossing, genaamd WT2 Plus. Deze innovatie wilde ik meteen aanschaffen! Dit is het eerste artifcial intelligence powered vertalingssysteem dat gebruikmaakt van een app en twee mooi vormgegeven oordopjes. Elke gesprekspartner doet één oordop in en je praat in je eigen taal en de ander krijgt de vertaling in diens taal en andersom. Er zijn al 36 talen beschikbaar. De batterij van de oordopjes gaat 15 uur mee en werkt op bluetooth. De gehele set kost 239 dollar.

Timekettle – WT2 Plus Wearable Translator

Synchronized – Eindelijk enkel dat stukje tv zien dat ik wil

Soms heb je helemaal geen zin om de gehele aflevering van ‘De Wereld Draait Door’ te kijken en wil je alleen die ene interessante gast zien. De techniek van Synchronized maakt dit mogelijk door lineaire video om te zetten naar smart video. Dit platform geeft ook producers de mogelijkheid om extra content, informatie en services aan te bieden die men normaal niet ziet in de lineaire tv-show. Synchronized biedt dus een echte personalised in-video user experience. Kijk ook eens naar de gave case study van BBC Earth.

Seedia – Een bank is nog nooit zo ecologisch, innovatief en functioneel geweest

Een bank is om op te zitten toch? Mis, een bank is tegenwoordig veel meer. Met zonne-energie kun je jouw telefoon opladen op een bank. Daarnaast kun je gebruikmaken van de WiFi-hotspot en afhankelijk van het model kun zelfs je fiets aan de achterkant in het rek plaatsen. Seedia heeft meerdere lijnen, zo is er voor elke smaak en ieder budget wat wils.

CareOS – Een smart spiegel als beauty & health friend in de badkamer

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land? Dat kan nu wel heel letterlijk worden genomen met CareOS, de smart mirror die augmented reality en artificial intelligence gebruikt om je te voorzien van beauty- en gezondheidstips. Tutorials helpen je om het beste uit de make-up te halen en te kijken hoe bepaalde kleuren staan. Maar de spiegel vertelt je ook de afspraken voor vandaag, geeft je de weersverwachting, speelt muziek af en legt een connectie met je fitness trackers. De spiegel is te bedienen met touch en voice.

CareOS – The Big Picture

Mentalista – Sporten met je hersenen

Mentalista heeft op ‘VivaTech’ een voetbalspel getoond dat de spelers niet met hun voeten spelen maar met hun gedachten. Mentalista is een bedrijf dat zich richt op onderzoek en ontwikkeling van communicatie-interfaces tussen de hersenen en de directe omgeving. Het algoritme analyseert mentale beelden van de visuele cortex. Mensen die beperkt zijn qua beweging of stem kunnen met deze innovatie in de toekomst geholpen worden bij bijvoorbeeld het besturen van machines.

Google – Home is where the heart is

Naast start-ups hebben ook de technologiegiganten hun nieuwste producten en services gepresenteerd op ‘VivaTech’. Google heeft letterlijk een heel huis gebouwd met verschillende kamers in diverse kleuren. Op deze manier heeft het bedrijf onder de aandacht gebracht hoe techniek en innovatie geïntegreerd kunnen worden in talloze aspecten van ons huis – alles om ons leven nog gemakkelijker te maken.

Mocht je meer willen weten over VivaTech, de start-ups die zich daar gepresenteerd hebben of hoe het kan werken voor jouw klanten, neem dan gerust contact met me op voor meer info.

Deli Bom is senior strategy & innovation consultant bij reclame- en communicatie-adviesorganisatie Publicis Groupe Nederland.

Bron: CustomerTalk
0

Reacties

Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie