Naar inhoud

13 genomineerde boeken voor de PIM Marketing Literatuurprijs

Het bestuur van Platform Innovatie in Marketing heeft de genomineerden van Marketing Literatuurprijs 2013 bekend gemaakt. Uit de vijftig in 2013 gepubliceerd boeken zijn dertien genomineerden gekozen. De jury zal de boeken beoordelen en de winnaar op 28 november bekend maken. Volgens juryvoorzitter Hans Molenaar is het een hele sterke top 13 en zijn de verwachtingen hooggespannen.

Vijftig boeken dragen dit jaar het predicaat ‘marketing’. Uit deze boeken zijn door het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM) dertien titels gekozen die meedingen naar de Marketing Literatuurprijs 2013 award. De prijs wordt 28 november uitgereikt op de Hogeschool van Utrecht. De lijst met genomineerden ziet er op alfabetische volgorde als volgt uit:

  1. Anatomie van de verleiding; neuromarketing succesvol toegepast. Door: Paul Postma
  2. Briljante business modellen. Door: Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op ‘t Hoog
  3. Consumer consulting board. Door: Insights Consulting
  4. Customer Delight Strategie; enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid. Door: Jean-Pierre Thomassen
  5. The Customer Profit Maxim. Door: Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge
  6. Digitale verleiding; hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten. Door: Maurits Kaptein
  7. Klant in de driver’s seat; klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Door: Sjors van Leeuwen
  8. KwaLitijd; de echte waarde van sociale media. Door: Jaap Favier
  9. Reclame. Dood of levend; strategische antwoorden voor marketeers en managers. Door: Fons van Dyck
  10. Schizofrene marketing; integratie van online- en offline marketing. Door: Joris Merks
  11. Social media marketing; van strategie naar operatie. Door: Sjef Kerkhofs, Robbert Gangadin
  12. Succes van internal branding; een sterk merk bouwen en onderhouden. Door: Auteurs: Marc van Eck, Ellen Leenhouts, Linda Ruten
  13. Verlichte merkdespoot. Door: Piet Wulleman

De jury bestaat uit de volgende leden:

  • Drs. Hans Molenaar, voorzitter Jury Marketing Literatuurprijs
  • Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema, hoogleraar marketing TU Delft
  • Drs. Wil Wurtz, Metrics and More
  • Drs. Arend-Jan Nijhuis, Programma Manager ING
  • Anne van den Berg, senior editor Customer Talk
  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur en docent
  • Ment Kuiper, onderzoeker, auteur en docent
  • Elsbeth Eilander-van den Berg, redacteur bij Adformatie Groep
Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie