Naar inhoud

‘15 procent CRM-projecten niet succesvol’

Van de CRM-projecten die de afgelopen twee jaar zijn opgestart, blijkt 15 procent niet succesvol te zijn geweest. 61 procent was gedeeltelijk succesvol en 24 procent helemaal succesvol. Dit stelt Ernst & Young na onderzoek onder 600 directeuren/managers en professionals.

CRM

Volgens Ernst & Young faalde één op de tien van alle ICT-projecten volledig, terwijl vijf op de tien gedeeltelijk misliep. Gemiddeld is het aantal slecht afgelopen projecten in vergelijking met vorig jaar toegenomen met 64 procent. Van de (deels) mislukte projecten voldeed 27 procent niet aan de verwachtingen en liep uit op de tijdsplanning. Bij zestien procent van de projecten rezen de kosten de pan uit. Opvallend is het hoge aantal mislukte bedrijfskritische ICT-projecten, zoals systeem- en officemigratie en de implementatie van financiële of boekhoudsystemen. Volgens Verschuur mislukken er niet alleen meer projecten dan vorig jaar, maar worden er ook minder opgestart. Gemiddeld zeventien procent minder dan vorig jaar. 41 procent van de ondervraagden heeft een CRM-project opgestart.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie