Naar inhoud

3FM Serious Request 2015 maakt Heerlen een slimme stad

De laatste dagen van het jaar staan bol van de tradities. Naast de christelijke rituelen is december ook de maand van de Oudejaarsconference, de Top 2000 en 3FM Serious Request. Het Glazen Huis staat dit jaar van 18 tot en met 24 december op het Pancratiusplein in Heerlen. De dj's Giel Beelen, Paul Rabberink en Domien Verschuuren draaien ook nu weer tegen betaling plaatjes voor het Rode Kruis. Het evenement trekt online en offline veel bezoekers en dat resulteert in een technologisch hoogstandje.

Fundament smart city

Ook dit jaar ondersteunt Eurofiber het initiatief met zijn glasvezelnetwerk. Supersnelle Ethernet VPN-verbindingen, kosteloos aangelegd in samenwerking met partner Koning & Hartman, vormen weer de basis voor alle communicatie rond de sponsoractie en maken het mogelijk om de uitzendingen in hoge kwaliteit te volgen via radio, tv en internet. Het glasvezelnetwerk vormt bovendien de fundering van een smart city. Ook op deze manier helpt het om het evenement in goede banen te leiden.

Veilig verloop evenement

Een groot publieksevenement zoals 3FM Serious Request trekt honderdduizenden bezoekers. Heel veel mensen willen persoonlijk hun bijdrage bij hun radio-idolen doneren en het gebeuren live meemaken. De aangelegde verbindingen liggen aan de basis van een smart city. Ze bieden een slimme, digitale infrastructuur die het mogelijk maakt om camera’s en verkeersregelinstallaties op afstand te bedienen en extra matrixborden in te zetten om het verkeer door de stad te leiden. Cameratoezicht en verkeersmaatregelen dragen bij aan een succesvol en veilig verloop van evenementen.

Bijdrage aan betere wereld

De dj’s in het Glazen Huis in Heerlen zetten zich samen met Nederland in voor de generatie van de toekomst in oorlogs- en conflictgebieden. Kinderen en jongeren die leven onder de meest extreme omstandigheden en daardoor weinig kans hebben op scholing en ontwikkeling. Zij zijn de stille slachtoffers van de oorlog. Met deze actie krijgen zij een stem. Het is de negende keer dat Eurofiber de jaarlijkse actie ondersteunt. Het bedrijf streeft naar een betere en veiligere wereld door met zijn glasvezelinfrastructuur de basis te leggen voor een smart society. Het initiatief van 3FM past binnen dit kader.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie