Naar inhoud

Aandacht voor contactloos betalen en mobile wallets groeit

Wil je in een winkel snel een kop koffie kunnen pakken en weer verdergaan? Je bent niet de enige. Meer dan ooit hebben mensen een digitale en mobiele levensstijl en ze verwachten dat hun betaalmogelijkheden meegaan met deze always on mindset. Nieuwe betaaltechnologieën zijn dan ook onderwerp van gesprek op social media. Consumenten zijn op alle fronten op zoek naar gemak, ook als het om betalen gaat.

Dit valt op te maken uit de zesde editie van de ‘Digital Payments Study’ van het betalings- en technologiebedrijf Mastercard. Deze studie is in samenwerking met onderzoeksbureau PRIME Research uitgevoerd. Voor het onderzoek zijn in 2018 meer dan 3,3 miljoen conversaties op verschillende social media, zoals Twitter, Facebook, Instagram en Weibo, geanalyseerd.

Conversaties op social media

Mobiele betalingen vertegenwoordigen in 2018 meer dan een kwart (27%) van de conversaties op social media over betalingen. Daarmee schiet het aantal mentions over dit onderwerp met maar liefst 20 procent omhoog ten opzichte van 2017. Het aantal mentions van mobile wallets is meer dan verdubbeld.

On-demand wordt niet alleen verwacht van kabel- en contentproviders. Het is ook de realiteit voor de wijze waarop mensen dagelijks willen shoppen en betalen”, aldus Rose Beaumont, senior vice president communications and sales enablement Europe bij Mastercard. “Het onderzoek leert hoe snelle, gemakkelijke en veilige betaalmanieren omarmd worden in alle markten. En het geeft de blijvende interesse en vraag weer voor de komende jaren.”

Interesse in nieuwe technologieën

Mensen staan steeds meer open voor nieuwere technologieën die impact op hun levensstijl hebben. In het afgelopen jaar zijn dergelijke mentions over nieuwe technologieën op social media met 30 procent gestegen. Bijna een vijfde van alle conversaties over mobiele betalingen is gefocust op contactloos betalen en mobile wallets. Naast deze primaire focusgebieden zijn consumenten geïnteresseerd in de impact van artificial intelligence, betalingen met QR-codes en betalingen met wearables op hun leven.

Een algemene trend laat zien dat mensen steeds positiever zijn over nieuwe technologieën. Vrijwel alle conversaties (95%) rond mobile wallets zijn positief. Bijna een derde (30%) roemt snelheid, efficiëntie en eenvoud van de huidige producten.

Nieuwe technologieën en security

Onder de geanalyseerde conversaties houden consumenten duidelijk een scherpe focus op de veiligheid van hun geld en data als fundamentele vereiste. Mensen herkennen de waarde van nieuwe technologieën om mobiel betalen goed te beveiligen.

Voor wat betreft nieuwe technologieën die bijdragen aan veilige betalingen tikt term biometrics een potentieel bereik van 111 miljoen aan, vooral gedreven door interesse in stembetalingen en vingerafdrukscanners. De term tokenization – een essentiële manier om ieder type betaling te beschermen en te ondersteunen – is gezien door in potentie 11 miljoen mensen.

Groot nieuws over datalekken neemt een vijfde van alle data-gerelateerde conversaties in beslag. In 13 procent van deze gesprekken is de potentie van technologieën voor digitale security als blockchain, tokenization en biometrics genoemd.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie