Naar inhoud

Aantrekkende economie stimuleert online samenwerking hypotheekbranche

Drie op de vier (75%) hypotheekprofessionals zien de aantrekkende economie als oorzaak van de toenemende druk om online te gaan samenwerken met klanten. Maar ook de komst van disruptieve nieuwkomers op de markt en de behoefte van consumenten meer in eigen beheer uit te voeren, zijn factoren die door partijen worden genoemd. Slechts 13 procent voelt de hete adem niet om het online klantcontact verder uit breiden. En rest had niet eens een mening.

Aantrekkende economie

Dit blijkt uit een onderzoek onder bijna 500 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. De studie is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect in opdracht van IT-dienstverlener Hyarchis. De onderzoeksresultaten zijn samengebracht in het rapport 'Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?'. Tevens is een hypotheekbijlage gepubliceerd.

Zelfstandige consumenten

Het feit dat de druk stijgt om meer online te gaan samenwerken met klanten binnen de hypotheekmarkt kan worden verklaard door meerdere ontwikkelingen. Zoals de respondenten al aangeven is de economische voorspoed daar voor een groot deel debet aan. Maar ook de opkomst van disruptieve spelers in de hypotheekmarkt en de consument die meer zelf wil doen, zijn belangrijke oorzaken. Door de hypotheekprofessionals die wel al online samenwerken met klanten wordt de efficiëntie ervan door een ruime meerderheid (66%) als goed tot zeer goed beoordeeld.

Disruptieve spelers

Hypotheekprofessionals hebben goede voelsprieten als het gaat om de toekomst van hun branche”, aldus Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis. “Het is goed om te zien dat de meesten de aantrekkende economie zien als een teken om van de startblokken te springen. Online samenwerken met klanten helpt hen om ook in 2016 de concurrentiepositie te verstevigen en te behouden. En met de komst van de nieuwe hypotheekverstrekkers is dat geen overbodige luxe.”

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Hyarchis. Daar vind je tevens de hypotheekbijlage.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie