Naar inhoud

Acquia neemt contentmoderatie speler Mollom over

Dienstverlener Acquia wil bedrijven verder helpen met het monitoren van user generated content (ugc). Daarom heeft de Drupal dienstverlener softwareleverancier Mollom overgenomen. Door content te monitoren op spam en andere ongewenste berichten, moet de kwaliteit van de content op een hoog niveau blijven. De twee partijen waren al met elkaar verbonden door Dries Buytaert, die zowel Acquia als Mollom mede-oprichtte.

Dienstverlener Acquia wil met de overname van softwareleverancier Mollom zijn portfolio uitbreiden. Het moderatieplatform van Mollom moet klanten helpen bij het monitoren van user generated content op fora en in communities. Door spamberichten en andere ongewenste content uit te filteren moet de kwaliteit van een website op niveau blijven.

De kwalificatie van content wordt gedaan op basis van zogenoemde machine learning technieken, taalanalyse en een in eigen beheer ontwikkeld reputatiesysteem. De content moet op basis van deze methoden content realtime kunnen evalueren. Ook werkt Mollon aan een community-gebaseerd content management platform.

Er zijn geen uitspraken gedaan over de financiële details van de overname.

Momenteel is deze website in ontwikkeling. Heeft u een opmerking, laat het ons weten. Stuur een e-mail naar service@customertalk.nl
Sluit
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie