Naar inhoud

Action groeit onverminderd door in Europa

Daar waar winkeliers in de winkelstraten veelal gebukt gaan onder de digitale concurrenten, vormt de non-food discount retailer Action een positieve uitzondering. De onderneming blijft in snel tempo groeien en heeft inmiddels meer dan 600 winkels in zes landen. Vandaag is het eerste filiaal in Oostenrijk geopend. In Frankrijk is een principe-akkoord getekend met La Halle voor de overname van meerdere winkels en ontwikkelt de winkelketen haar eerste lokale distributiecentrum.

Internationale expansie

Action blijft gefocust op internationale expansie en is voornemens nog meer winkels te openen. De retailer heeft op dit moment 338 winkels in Nederland, 114 winkels in België, 103 winkels in Frankrijk, 67 winkels in Duitsland, 1 winkel in Luxemburg en 1 winkel in Oostenrijk. Op 12 november is in Bremerhaven in Duitsland de 600e winkel geopend. Tot nu toe zijn dit jaar 113 nieuwe winkels geopend waardoor de winkelketen in totaal 624 winkels heeft. De retailer verwacht voor het einde van het jaar nog een aantal nieuwe filialen te openen.

Variabel assortiment

Van de meer dan 5.000 artikelen die Action in de winkel presenteert, behoort ongeveer een derde tot het vaste assortiment. De rest van het assortiment is variabel en wisselt snel. De productgroepen omvatten onder meer huishoudelijke artikelen, kantoorartikelen, cosmetica, food & drinks, speelgoed, textiel, glas, porselein en aardewerk, seizoen, decoratief en doe-het-zelf. Wekelijks introduceert het bedrijf meer dan 150 nieuwe artikelen.

Lage prijzen

De discounter is in staat lage prijzen te hanteren door grootschalige en efficiënte inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur. Deze lage prijzen en het continu variërende en complete assortiment worden door de consument herkend. Meerdere bezoeken per week van klanten zijn geen uitzondering. Zij zien een bezoek als funshoppen omdat zij altijd verrast worden door nieuwe artikelen. Dat de klant dit erkent en waardeert blijkt uit het feit dat Action in 2014 in een onderzoek onder 1 miljoen consumenten in negen landen is uitgeroepen tot Retailer of the Year Europe 2014-2015.

Blije klanten

Wij zijn uitgegroeid tot een internationale organisatie van formaat en daar ben ik ontzettend trots op”, Ronald van der Mark, CEO van Action. “De formule biedt enorme groeikansen. Alles binnen onze organisatie staat in het teken van blije klanten en door onze groei kunnen steeds meer mensen kennismaken met onze vaste lage prijzen en ons uitgebreide, continu wisselende assortiment. De toename in aantal winkels is ook een positieve impuls voor de lokale economie en werkgelegenheid.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie