Naar inhoud

Adobe omarmt de vierde industriële revolutie volmondig

Voor iedereen, van designers tot bedrijven en overheden, is het opnieuw uitvinden van de klantervaring een belangrijk onderdeel van de strategie voor digitale transformatie. Virtual reality, artificial intelligence en Internet of Things bieden nieuwe mogelijkheden om aansprekende ervaringen te ontwikkelen en te leveren. Alle mooie ervaringen starten met een goed design en diepgaande intelligentie. Tijdens 'Adobe Summit EMEA' , het evenement dat op 10 en 11 mei 2017 plaatsvond in Londen, hebben de pioniers van de afdeling research & development van de digitale dienstverlener Adobe een sneak preview gegeven van de nieuwste ontwikkelingen.

Verbetering klantervaringen

Voor presentatie van de nieuwste innovaties op het gebied van AI, VR en IoT was de Britse komiek Jonathan Ross ingehuurd. Hij bood de bezoekers een blik op de nieuwe technologieën die speciaal zijn ontwikkeld om de klantervaring drastisch te verbeteren. De previews en demo’s worden ondersteund door Adobe Sensei, dat gebruik maakt van kunstmatige intelligentie en machine learning, evenals de content- en data-activa van Adobe, om de meest complexe uitdagingen op het gebied van customer experience te beantwoorden.

Nieuwe digitale ontwikkelingen

Een greep uit de getoonde projecten tijdens het event, dat is bezocht door ruim 5.000 belangstellenden:

Virtual reality en augmented reality

  • VR-advertenties: Als VR effectief wordt ingezet, kan het gepersonaliseerd zijn en toch natuurlijk overkomen. Dit project combineert technologieën uit de Marketing Cloud en Creative Cloud om real-time advertising mogelijk te maken in een VR-omgeving. Een voorbeeld hiervan is een VR-ervaring op Times Square die real-time advertenties bevat in de omgeving van de gebruiker, zoals in winkeletalages. De deep learning capaciteiten van Adobe Sensei en de analytics en advertisingmogelijkheden in Adobe Experience Cloud bepalen waar de klant waarschijnlijk in is geïnteresseerd en halen de juiste assets uit de Creative Cloud.
  • Toekomst van retail: De Microsoft HoloLens maakt gegevensverwerking in de fysieke wereld mogelijk. De mogelijkheid om via spraakcommando’s en gebaren data over objecten te visualiseren, biedt merken de kans om te zien hoe consumenten door fysieke ruimtes bewegen. Dit project illustreert de mogelijkheden voor retailers door te tonen hoe de interacties met winkelbezoekers kunnen worden vastgelegd en gevisualiseerd in Adobe Analytics. Door bijvoorbeeld sensoren op producten te plaatsen, kan een retailer zien of een product vaak wordt vastgepakt en meer variatie en aanbiedingen leveren aan de klant.

Kunstmatige intelligentie en machine learning

  • Intelligente personalisatie voor websites: Gepersonaliseerde web-ervaringen verbeteren de merkinteractie en de conversie. Dit project maakt gebruik van de AI-technologie van Adobe Sensei om intuïtieve aanbevelingen te doen voor lay-out en content. Een website van reisaanbieders kan bijvoorbeeld gepensioneerden als doelgroep aanwijzen. Door middel van de mogelijkheden van Adobe Sensei kan de website gebruikmaken van het digitale assetsysteem van het merk in Adobe Experience Cloud, om zo de meest effectieve lay-out en assets aan te bevelen.
  • Locatiegebaseerde doelgroep-targeting: Dit project stelt merken met een fysieke locatie in staat om locatietechnologieën te gebruiken en de interactie aan te gaan met consumenten die in de buurt zijn, door middel van relevante content en aanbiedingen. Door gebruik te maken van de diensten van Adobe Marketing Cloud kan bijvoorbeeld een fastfoodrestaurant groepen gebruikers identificeren die mogelijk een aankoop willen doen omdat ze de interactie aangaan via de applicatie van het restaurant.

The Internet of Things

  • De nieuwe generatie spraakassistenten: Interacties met interfaces zoals Amazon Alexa zijn op dit moment transactioneel en anoniem. Gebruikers ontvangen informatie op algemene onderwerpen zoals speeltijden van films en afspeellijsten. Dit project gebruikt de belangrijkste technologieën van Adobe Experience Cloud en Amazon’s open API’s om een intelligentere en persoonlijkere assistent te ontwikkelen. Consumenten kunnen Alexa bijvoorbeeld vragen om hun beloningsstatus bij een hotelketen of vliegtuigmaatschappij. Alexa kan vervolgens de data van het klantprofiel gebruiken om aanbiedingen of activiteiten aan te bevelen die profiteren van deze beloningspunten of airmiles. Dit gebeurt op een transparante manier waarbij de privacy gewaarborgd blijft.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie