Naar inhoud

Adobe toont de toekomst van creativiteit en design tijdens Adobe MAX 2016

De kracht van 10.000 creatieve professionals komt deze dagen volledig tot uiting tijdens Adobe MAX 2016 in San Diego, ‘s werelds grootste conferentie over creativiteit. De gelijknamige digitale dienstverlener toont de nieuwste ‘Creative Cloud’-innovaties, inclusief een nieuwe serie van applicaties voor experience design, fotografie en 3D-ontwerp. Daarnaast krijgen de bezoekers een sneak peek van de laatste ontwikkelingen afkomstig uit het onderzoekslab van de onderneming.

Verbetering digitale ervaringen

Tevens wordt tijdens dit driedaagse event ‘Sensei’ gepresenteerd, een nieuw framework en aanbod van intelligente diensten die gekoppeld zijn aan het volledige cloud-aanbod van Adobe. Het nieuwe aanbod richt zich op het verbeteren van de manier waarop klanten digitale ervaringen ontwerpen en leveren. Het evenement heeft ook het podium vrijgemaakt voor keynote-presentaties van inspirerende creatieve leiders, zoals filmmaker en Hollywood-icoon Quentin Tarantino, modeontwerper Zac Posen en fotograaf Lynsey Addario.

Wereldwijde creatieve community

“Adobe MAX is het evenement waar de wereldwijde creatieve community samenkomt om de nieuwste Creative Cloud-innovaties te zien en om zich te laten inspireren door de grootste creatieve persoonlijkheden ter wereld”, zegt Bryan Lamkin, executive vicepresident en general manager, digital media bij Adobe. “Dit jaar tonen we fantastische ontwikkelingen in experience design, fotografie, virtual reality, karakteranimatie en 3D-ontwerp.”

Binnenkort beschikbare innovaties

De innovaties die binnenkort beschikbaar zijn in Creative Cloud:

Een nieuwe versie van Experience Design (XD), de eerste alles-in-een tool voor het ontwerpen en maken van prototypes en het delen van gebruikerservaringen voor website en mobiele apps, is nu beschikbaar met twee langverwachte features, namelijk Layers- en Symbols-ondersteuning. Layers en Symbols hebben hun populariteit te danken aan Photoshop CC en Illustrator CC en dienen in XD als ondersteuning voor ‘user experience’ (UX)-designers. Designers die gebruik maken van XD kunnen nu heel eenvoudig prototypes delen en feedback in realtime ontvangen. Tijdens MAX wordt een sneak peek gegeven van de nieuwe mogelijkheden die samenwerking in realtime mogelijk maakt, zoals het gezamenlijk bewerken van documenten en voorvertonen van aanpassingen. Bovendien bevat het verbeteringen binnen Creative Cloud Libraries. Deze innovatie ondersteunt individuen en bedrijven bij het voldoen aan de toenemende vraag naar content van hoge kwaliteit.

Project Felix is de eerste design tool die grafisch designers helpt met het creëren van afbeeldingen van levensechte fotokwaliteit door 2D- en 3D-assets te combineren voor projecten zoals productshots, visualisatie van scènes en abstract design. Gebruikers hebben in-app toegang tot 3D-modellen, materialen en lichtinvallen vanuit Stock. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om specifieke eigenschappen zoals materiaal, belichting en camerastandpunten te wijzigen. De mogelijkheid om realtime te renderen stelt gebruikers in staat om het werk te previewen tijdens het bewerken en alvorens het te exporteren naar Photoshop het ontwerp te finaliseren.

Voor filmmakers worden aspecten zoals virtual reality, karakteranimatie en 3D binnen het video-aanbod van Adobe gezien als de toekomst van video. De nieuwste versie van Premiere Pro CC bevat auto-aware virtual reality (VR) die heel soepel de juiste instellingen voor stereoscopisch en monoscopische media aanvoelt en toepast. Tijdens IBC werden de updates binnen Premiere Pro CC, After Effects CC en Prelude CC al gepresenteerd. Vanaf nu bevatten deze nu ook een bèta van Team Projects waarmee teams en enterprise-klanten samen een project kunnen bewerken en samen kunnen werken aan Creative Cloud-projecten. Ook wordt ook een nieuwe Cinema 4D renderer aangekondigd in After Effects die de efficiëntie en kwaliteit van 3D-content verbetert. Daarnaast wordt de nieuwe Social Publishing Panel (bèta) in Premiere Pro voorzien van technologie voor Marketing Cloud en is snel exporteren van video’s naar sociale kanalen mogelijk, net als data-analyse van videocontent.

Sensei is een framework en aanbod van intelligente diensten die verweven worden in het Cloud Platform en zorgt er voor dat het grote aantal content- en data-assets voor handen zijn zodat klanten sneller en slimmer kunnen werken en daardoor betere resultaten voor hun bedrijf kunnen halen. Creatieve professionals profiteren ervan dat Sensei alledaagse taken automatiseert, waardoor ze meer tijd kunnen besteden aan inspirerende en design-taken. Het IT-bedrijf heeft machine learning en AI al enkele jaren geïntegreerd in creatieve applicaties, zoals gezichtsherkenning, Content Aware-technologieën en Camera Shake Reduction. Nieuwe Creative Cloud features die Sensei toepast, zijn Stock Visual Search en Match Font en Face-Aware Liquify in Photoshop.

Databank met groot aantal afbeeldingen

Stock verandert de manier waarop mensen hun werk aanbieden en verkopen aan derden. De Stock Contributor-site werd in september 2016 gepresenteerd als bèta en wordt tijdens MAX officieel gelanceerd. Het stelt gebruikers in staat om hun creatieve werk aan te bieden aan ’s werelds grootste creatieve community, vanuit Creative Cloud. De uitgebreide Stock-dienst biedt nu meer dan zestig miljoen royalty vrije, hoge resolutie foto’s, video’s, illustraties, tekeningen en 3D-modellen. Nu zijn ook templates toegevoegd om gebruikers te helpen bij het opstarten van nieuwe projecten. Stock past ook machine learning toe om de zoekresultaten en workflows te verbeteren. De nieuwe auto-keyword (bèta) is hiervan een voorbeeld. Hiermee kan tijd worden bespaard door automatisch de eerste vijf zoekwoorden van elke afbeelding te baseren op zoekwoorden van afbeeldingen die gelijkenissen tonen.

Nieuwe manier om fonts te beheren

Het bedrijf introduceert ook een nieuwe manier om individuele fonts te vinden, aan te kopen en te beheren van vroegere drukkerijen, zoals Frere-Jones Type, Type Network/Font Bureau en Émigré, met de nieuwe Typekit-marktplaats. Toegang tot Typekit is onderdeel van het Creative Cloud-lidmaatschap en Typekit-marktplaats integreert met Creative Cloud-tools, zodat toegang beschikbaar is tot dubbel zoveel individuele fonts. Bedrijven en consumenten kunnen gebruik maken van Typekit marktplaats om lettertypen eenvoudiger te vinden en aan te kopen voor professioneel gebruik of individuele ontwerpprojecten, zoals websites, marketingmaterialen, uitnodigingen en meer.

Partnerschip met Reuters aangegaan

Tijdens MAX wordt bekend gemaakt dat Adobe in de VS een partnership is aangegaan met Reuters, ’s wereld grootste internationale multimedia nieuwsnetwerk. De video’s en foto’s van Reuters zullen beschikbaar zijn in de redactionele sectie van Adobe Stock. Dit betreft fotocontent van Reuters uit de VS over nieuws, sport en entertainment evenementen met duizenden afbeeldingen die dagelijks worden geplaatst en nog eens twaalf miljoen afbeeldingen in het archief. De videocontent van Reuters verslaat alle grote evenementen wereldwijd, inclusief de unieke Reuters archiefbibliotheek met historische nieuwsbeelden, bestaande uit meer dan een miljoen nieuwclips.

Creative Cloud applicaties krijgen grote updates

Updates in Creative Cloud omvatten onder andere nieuwe functionaliteit die samenwerking, leerprocessen en vindbaarheid optimaliseren om ervoor te zorgen dat gebruikers hun beste werk nog sneller kunnen leveren. De belangrijkste updates omvatten een moderne, nieuwe interface en snelle, flexibele coding engine in Dreamweaver CC en een nieuwe Photoshop universele zoekbalk waarmee gebruikers snel tools, panelen, menu’s, Stock-assets, help-content en tutorials kunnen zoeken. Met Spark kan iedereen eenvoudig indrukwekkende content creëren. Bovendien hebben betalende Creative Cloud-leden nu toegang tot exclusieve features in Spark. Ook zijn de populaire mobiele applicaties Photoshop Sketch, Adobe Comp CC en Photoshop Fix beschikbaar voor Android gemaakt.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie