Naar inhoud

AH wil met campagne consumenten stimuleren blik te recyclen

In toenemende mate zijn commerciële ondernemingen zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo heeft HEMA zich al jarenlang verbonden aan ‘Pride Amsterdam’ om te pleiten voor de rechten van LHBTI-gemeenschap. In de commercials van Heineken geven autocoureurs het goede voorbeeld door volkomen nuchter achter het stuur te stappen. En hoewel de Nederlandse retailsector geen voorstander is van statiegeld op blikjes, voert Albert Heijn wel campagne om consumenten te stimuleren blik te recyclen.

Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn lanceren de ‘Ik recycle blik’-campagne in Nederland en België. De gezamenlijke campagne is vorig jaar succesvol in Nederland gelanceerd. Dit jaar nemen naast alle Nederlandse AH-filialen ook alle Vlaamse vestigingen deel aan de campagne. Doel van de campagne is consumenten te bedanken voor hun recyclinginspanningen. De actie bij de supermarktketen vindt deze week plaats.

Campagne voor recyclen blik

Elke winkel van de keten krijgt de mogelijkheid om een ‘Ik recycle blik’-fiets weg te geven. Een week lang zijn er acties en maken klanten kans om één van de 950 bijzondere fietsen te winnen. Bij aankoop van twee actieproducten blik van hetzelfde merk maakt de consument kans op deze limited edition fiets. Deze fiets is gemaakt van gerecycled blik. De campagne is onder andere zichtbaar in de winkels, in de folder, op de website en in de e-mailing aan klanten. Eind september 2018 worden de winnaars bekend gemaakt.

Meest gerecyclede verpakking

Blik is in Europa de meest gerecyclede verpakking met in Nederland een percentage van 95 procent en in België maar liefst 98 procent. Consumenten kunnen blik eenvoudig recyclen door het bij het restafval weg te gooien of in speciale PMD-bakken te deponeren. Het gebruikte blik wordt omgesmolten en daarna weer verwerkt bij de productie van nieuw staal en aluminium. Blik kan opnieuw een blikverpakking worden, maar ook onderdeel van een auto, fiets of mobiele telefoon. Omdat er geen kwaliteitsverlies optreedt, is metaal een uitstekend recyclingmateriaal.


‘Ik recycle blik’-fiets

Aandacht voor duurzaamheid

“Wij zijn heel blij dat deze campagne nu wordt uitgebreid naar Vlaanderen”, zegt Vera Ortmans, die onder andere verbonden is aan SKB. “Albert Heijn vindt duurzaamheid heel belangrijk. Het is een van de grootste supermarktketens en daarmee een belangrijke partner voor ons om een grote groep consumenten te bereiken. De klant die producten in blik koopt, maakt een duurzame keuze. Blik is namelijk niet alleen kampioen recycling, maar is ook nog eens eindeloos recyclebaar, met behoud van kwaliteit.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie