Naar inhoud

Alan Chow: “Vaak faalt de uitvoering van marketingbeleid”

SAN DIEGO #tdpug11 – Iedere organisatie weet hoe ze marketing moeten doen. Vaak faalt het echter bij de uitvoering daarvan. Dit is wat Alan Chow, chief customer officer bij softwareleverancier Teradata, veel ziet bij organisaties. Customer Talk sprak in San Diego tijdens het Teradata Partner Event met Chow over het gat tussen business en it, en de rol en competenties van marketing.

Alan Chow, Teradata veteraan en lid van het managementteam van softwareleverancier Teradata, heeft als taak in zijn rol als chief customer officer (cco) om de best mogelijke toegevoegde waarde eruit te halen voor klanten van Teradata. “Marketingprocessen spelen daarbij een belangrijke rol. Ruim zestig procent van onze klanten gebruiken onze producten voor marketing,” aldus Chow.

Chow: “Iedereen doet aan marketing en in de basis doen ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Het verschil zit hem in de uitvoering van het marketingbeleid en in de kwaliteit van gegevens. Als de data niet goed is, kan dat een paar procentpunten schelen in bijvoorbeeld het aanbieden van een beter of gerichter aanbod  voor de klant. Die verschillen kunnen uiteindelijk veel betekenen voor de winst van een onderneming. Het is dan ook een wedstrijd, wie is het meest efficiënt en effectief in de uitvoering van marketing is, boekt de beste resultaten.”

“Waar het vaak mis gaat, is bij het ontwikkelen van een goed marketingmodel en bij de pogingen om dit model uit te voeren. Soms is dit het gebrek van de juiste technologie om een model realtime uit te kunnen voeren maar vaak is het onkunde van marketeers. Te vaak hebben ze nog een tunnelvisie, waarbij ze onvoldoende kijken naar sales, service en de rest van de organisatie”, aldus Chow.

“Het gat tussen business en it speelt daarbij ook een grote rol. Het gat wordt volgens mij wel kleiner. Wanneer ik naar onze klanten kijk, zie ik dat cio’s inmiddels voor een vierde tot een derde bestaan uit mensen vanuit de business in plaats van it. Wij hebben onze eigen aanpak hoe we klanten hierbij helpen. Op de eerste plaats moeten ze technologie hebben die het allemaal kan ondersteunen. Daarnaast hebben we een groot aantal industrieconsultants die onze klanten helpen met het oplossen van hun business problemen, zoals een goede uitvoering van marketingbeleid. We stellen samen met de klant roadmaps op, bieden methoden aan en helpen met het organiseren van de organisatie”.

“Tot slot helpen onze klanten, andere klanten. Als aanbieder van bedrijfssoftware gelooft niemand ons voor de volle honderd procent wat we vertellen. We vinden het daarom belangrijk dat onze klanten ideeën en ervaringen met elkaar delen. Iets dat je duidelijk op dit grote evenement, georganiseerd door klanten, kunt zien. Met deze aanpak proberen we tunnelvisie die we in marketing tegenkomen te doorbreken en aan te tonen hoe de gehele organisatie waarde kan halen door slim om te gaan met data,” aldus Chow.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie