Naar inhoud

Albert Heijn, Blokker en bol.com onderscheiden zich met e-mailcampagnes

E-mail is een relatief oud instrument voor digitale marketing, maar nog steeds springlevend. Door slim gebruik van consumentendata en de inzit van marketingautomatisering zijn ondernemingen steeds beter in staat relevante en persoonlijke digitale berichten te versturen. Daarnaast worden andere kanalen niet overgeslagen om de juiste klantervaringen te bereiken. In Nederland vallen vooral de e-mailmarketingcampagnes van Albert Heijn, Blokker en bol.com op.

Opvallende e-mailcampagnes

Deze campagnes zijn dan ook door de brancheorganisatie Data Driven Marketing Automation (DDMA) genomineerd voor 'Beste E-mailcampagne van 2016'. Daarnaast heeft de organisatie Jasmijn Hemersma van Drukwerkdeal.nl, Floris Regouin van Samsung Benelux, Frank Veldwachter van Thermen Bussloo en Erik van der Wal van BPD Ontwikkeling. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt.

E-mail onmisbaar in klantcontact

De vakjury beoordeelde dit jaar een recordaantal inzendingen. De jury is onverdeeld enthousiast over het hoge niveau van zowel de kandidaten als de ingezonden campagnes. “De inzendingen voor de E-mail Awards 2016 onderstrepen dat e-mail bij steeds meer bedrijven onmisbaar is in de klantcontactstrategie”, zegt juryvoorzitter Frans Reichardt. “De genomineerde professionals getuigen van een gezonde visie op e-mailmarketing.”

Optimalisatie e-mailresultaten

Daarnaast hebben ze oog voor de klant, de customer journey en voor meer kanalen dan e-mail alleen”, aldus Reichardt. “Door te blijven vernieuwen en steeds beter gebruik te maken van klantdata zorgen zij ervoor dat e-mail steeds persoonlijker en relevanter wordt voor de klant. We zien een toename in automated campaigns en testen voor het optimaliseren van e-mailresultaten.”

Uitreiking E-mail Awards

De awards worden uitgereikt tijdens de 'DDMA E-mail Summit' op 9 juni 2016 in de Kromhouthal in Amsterdam. Naast de uitreiking van de awards is er een afwisselend programma met keynotes van Kath Pay en Bram Alkema, diverse cases, dieptesessies over onder andere. marketing automation en de presentatie van de nieuwste 'E-mail Benchmark'.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie