Naar inhoud

Alles-in-één-oplossing voor e-commercebedrijven op de markt

Om onderscheid te maken in het online domein is een verdere verbetering van de klantbeleving een noodzaak. Consumenten verwachten een customer journey die gekenmerkt wordt door gemak en eenvoud. Door het recent aangekondigde partnership tussen Klarna en Mijnwebwinkel is het voor retailers mogelijk om een online check-out en betaalservice te combineren met een e-commerceplatform. Naast het ordermanagement en de klantenservice kunnen webwinkeliers nu ook de betaaloplossing regelen via het platform, met één aanspreekpunt en één contract.

De 42.000 online retailers van Mijnwebwinkel in Nederland kunnen bovendien eenvoudig mobiele transacties aanbieden en hun check-out-conversie maximaliseren. Niet alleen worden alle type (credit)card- en iDeal-transacties gefaciliteerd, ook profiteren zij van de toevoeging van Klarna’s service voor achteraf betalen – Betaal Later. Voor nieuwe klanten van het e-commerceplatform is de check-out van de betaalprovider de gangbare betaaloplossing.

Partnership Klarna en Mijnwebwinkel

Groeiende e-commercemarkt

De twee bedrijven met het partnership in op de razendsnel groeiende e-commercemarkt. Niet alleen het aantal webshops, maar ook de omzetcijfers gaan de laatste periode in Nederland door het dak. Klarna profiteert mee van deze groeiende markt. Het afgelopen jaar is het bedrijf 73 procent in volume en 97 procent in aantal transacties gegroeid.

Toename gebruik smartphones

Daarbij shoppen steeds meer consumenten via smartphones: 66 procent van de webwinkelbezoekers shopt – en betaalt dus – mobiel. De check-out van de onderneming is voorbereid op dit nieuwe type consument. Door het feit dat deze organisatie werkt vanuit de mobile-first-gedachte, is de online kassa zeer geschikt voor mobiel betalen. Hierdoor boeken webwinkels betere resultaten omdat het gros van de klanten de betaling gemakkelijk kan afronden.

Snel up and running

Tijdbesparing is een duidelijk voordeel van het partnership. Winkeliers hoeven zich niet langer bezig te houden met tijdrovende zaken zoals het sluiten van contracten met afzonderlijke betaalproviders. Voor de kersverse ondernemers geldt dat de aangeboden check-out – inclusief de optie later te betalen– direct is geïnstalleerd. Daardoor hebben zij binnen één dag hun online winkel volledig up and running. Deze check-out ondersteunt ook transacties over de grens, dus ook de internationale ambities van de ondernemers kunnen gehoord worden.

Volledig ontzorgen van klanten

“In het volledig ontzorgen van onze klanten ontbrak nog één puzzelstukje: een out-of-the-box-betaalpartner”, vertelt Alex Pansier, oprichter en chief executive officer van Mijnwebwinkel. “Klarna biedt ons wat geen enkele andere vergelijkbare partij kan, namelijk een gemakkelijk geïntegreerde one-page check-out die elke type betaling kan managen. In combinatie met onze eigen online diensten, ons webwinkelplatform en onze transparante prijzen is er geen makkelijkere manier voor winkeliers om online te gaan verkopen.”

Naadloze check-out-ervaring

“We zijn heel blij met dit nieuwe partnership”, zegt Michael Rouse, chief commercial officer van Klarna. “Mijnwebwinkel is een grote speler in de e-commercemarkt. Het bedrijf verwerkt een fenomenale hoeveelheid van 1,5 miljoen transacties per jaar en groeien wekelijks met 500 nieuwe shops. We kunnen niet wachten om naadloze check-out-ervaring bij de nieuwe en bestaande klanten van het platform aan te bieden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie