Naar inhoud

‘Alles transactie’ is verkozen tot beste managementboek 2019

Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama zijn verkozen tot de winnaars van het ‘Managementboek van het Jaar 2019’. Zij hebben het bijbehorende bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint, ontvangen voor hun boek ‘Alles transactie – Over data, vertrouwen en de ongekende kansen van het transactionele internet’. Het beeld is uitgereikt door juryvoorzitter Pierre Spaninks tijdens het zestiende ‘Managementboekgala’. Uit het rijke aanbod van nieuw verschenen managementboeken waren eerder vijf boeken geselecteerd die voor de prijs in aanmerking kwamen.

Geïntegreerd proces

Interacties en transacties zijn als ademhalen. We zijn er de hele dag mee bezig, zonder dat we erbij stilstaan. Ze variëren van bellen en chatten tot elektronisch betalen en inloggen op social media. Maar wat zijn transacties eigenlijk in hun diepste wezen? Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama bieden een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.

Alles transactie

Met ‘Alles transactie’ helpen zij leiders in organisaties de hype van de hoop te onderscheiden en koers te houden bij verandering. Ze geven inzicht in de wereld van internetplatformen – in zowel de fouten als de kansen – en laten zien hoe jij zorgt voor vertrouwen, de basis van alle transacties. Daarnaast tonen ze hoe je het risico van een transactie analyseert en een internetplatform bouwt met het trust model.

Het juryoordeel

“Vanwege het maatschappelijk en economisch belang van het onderwerp, vanwege de noodzaak voor eigenlijk iedere organisatie om zich daarmee te verstaan, vanwege de grondige analyse, vanwege de heldere ontwikkelrichting, vanwege de agenda die een veelheid aan stakeholders op hun verantwoordelijkheden wijst en ondanks het feit dat het van alle beoordeelde boeken misschien wel het meest van de lezer vergt – daarom koos de jury voor 'Alles transactie' van Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama”, zo luidt het oordeel van de jury.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie