Naar inhoud

Analyses van online en offline audio mogelijk door Adobe

De transformatie naar een mobile-first wereld stimuleert de vraag naar digitale audio. De meerderheid van de consumenten tussen 18 en 34 jaar oud ziet het streamen van muziek en het luisteren naar digitale muziek en podcasts als de drie belangrijkste bronnen van audio-luisteren. Van makers tot adverteerders en marketeers, audio biedt tal van uitdagingen: een hoog verloop, meer concurrentie en een snelgroeiende marktomvang, meerdere touchpoints en geen enkele manier om de betrokkenheid nauwkeurig te meten, zowel online als offline. Dit hiaat wordt nu ingevuld.

Analyse van audiostreams

Onlangs is Adobe Analytics voor audiostreams geïntroduceerd door Adobe. Hiermee verkrijgen merken voor het eerst inzicht in zowel online als offline audio. Met Adobe Analytics Cloud, dat al partner is van de tien grootste media- en entertainmentmerken, waaronder CBS Interactive, Pandora, Spotify, Time Warner en Viacom, leren merken begrijpen hoe een luisteraar interacteert met podcasts, muziekstreams, audioboeken en meer, om uiteindelijk weloverwogen beslissingen te nemen om de beste klantervaring te bieden. De heartbeat-meting van de oplossing biedt door real-time tracking een geavanceerd niveau van streaminzichten, zodat merken belangrijke statistieken kunnen vastleggen.

Inzicht in audiogebruik

“In een drukke markt en met de mogelijkheid om waar en wanneer dan ook te luisteren, tasten merken grotendeels in het duister als het gaat om het begrijpen van de manier waarop audio wordt gebruikt. Marketeers hebben eigenlijk vooral gegokt met hun budget”, stelt Jeff Allen, senior director product marketing bij Adobe Analytics Cloud. “Geen enkele andere analyseoplossing geeft toegang tot dit niveau van inzichten voor podcasts, streaming audio en digitale boeken.”

Nieuwe audiomogelijkheden

De nieuwe audiomogelijkheden omvatten:

  • Luisteraars begrijpen: Merken kunnen meten of een luisteraar een podcast of het audioboek heeft voltooid, of een advertentie heeft overgeslagen, wanneer een drop-out plaatsvindt en hoe fouten zoals buffering van invloed zijn op de ervaring, ongeacht of de audio is gedownload of live gestreamd wordt. De oplossing stelt merken ook in staat om audiocontent te meten ongeacht het apparaat, ook wanneer een podcast of audioboek op verschillende apparaten wordt beluisterd. Via de Audience Marketplace van Adobe Audience Manager kunnen merken verbinding maken met gegevensbronnen van tweede en derde partijen om het gedrag van gebruikers bij partnermerken te begrijpen of om de locatie, demografische gegevens of psychografische gegevens van hun publiek te meten. Deze inzichten helpen audio-uitgevers met aanbevelingen, reclame- en programmeerbeslissingen, hetgeen leidt tot betere consumentenervaringen.
  • Zorgen voor de beste audio-ervaring: Met een overvloed aan keuzes op het gebied van content kunnen consumenten snel van mening veranderen, vooral als de ervaring te wensen overlaat. Op basis van Adobe Sensei, waarschuwt Adobe Analytics een merk wanneer zich een afwijking voordoet, zoals overmatige buffering, en registreert de hoeveelheid tijd tussen het klikken op afspelen en het daadwerkelijk starten van de audio.
  • Inkomsten genereren: Door de keuzes en het gedrag van een luisteraar vast te leggen, zijn merken beter in staat om consumenten te targeten met advertenties en een gepersonaliseerde audiobeleving te leveren, om ervoor te zorgen dat luisteraars betrokken blijven. Merken kunnen meten welke advertentie luisteraars hebben gestart en uitgeluisterd, wanneer een drop-out plaatsvindt en waar de audioadvertentie ‘sweetspots’ zijn binnen een stuk content. Via Adobe Audience Manager kunnen merken inkomsten genereren met hun gegevensactiva. Merken kunnen in Audience Marketplace hun doelgroepen bundelen in kanalen voor het aanbieden van mobiele advertenties en het leveren van content via het gehele advertentie- en marketingecosysteem.
  • Verbeteren van de Connected Car: Automotive-gerichte analyses, personalisatie en advertentiemogelijkheden geven merken de mogelijkheid om unieke ervaringen in de auto te leveren. Voor autofabrikanten en in-car-app-ontwikkelaars zorgt Adobe Analytics voor unieke in-car-ervaringen. Gepersonaliseerde afspeellijsten, route-aanbevelingen en audio-advertenties kunnen worden gebruikt om verschillende soorten content aan te bevelen en te presenteren. Merken kunnen ook direct worden gewaarschuwd als een spraakinteractie in de auto mislukt.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie