Naar inhoud

Applicaties voor mobiel betalen winnen aan populariteit

Betalen met de hedendaagse mobiele telefoon raakt steeds meer in zwang. Applicaties om dit mogelijk te maken staan inmiddels op bijna een op de zes smartphones in Nederland, oftewel bijna twee miljoen stuks. Dit is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Verder staat WhatsApp op 10,7 miljoen smartphones geïnstalleerd. Het is daarmee de populairste instant messaging-app. Ook gezondheids-apps treffen we meer en meer aan.

Apps voor mobiel betalen

Dit blijkt uit de december-editie van het rapport 'Dutch Apps Market' van onderzoeksbureau Telecompaper. Niet alleen neemt de populariteit van applicaties voor mobiel betalen toe, maar ook worden deze apps gemiddeld vaker gebruikt na installatie. Geïnstalleerde apps voor mobiel betalen worden gemiddeld tien dagen per maand gebruikt, terwijl dat begin dit jaar nog acht dagen per maand was. Consumenten installeren echter ook regelmatig apps voor mobiel betalen om deze vervolgens niet te gebruiken. Zo geeft ruim 15 procent van de Nederlanders aan dergelijke apps nooit te gebruiken.

Apps met betrekking tot gezondheid

Ook applicaties in het segment gezondheid worden vaker geïnstalleerd. In februari stonden dergelijke apps op 16 procent van de smartphones, terwijl dit inmiddels is gestegen naar 22 procent. Gezondheids-apps blijken voornamelijk op smartphones van vrouwen te staan. 24 procent van de vrouwen heeft een of meerdere van dergelijke apps op haar mobiele toestel geïnstalleerd, tegenover 20 procent van de mannen.

Apps voor instant messaging

WhatsApp staat op 91 procent van de smartphones geïnstalleerd en laat ondanks de hoge penetratie nog steeds een licht stijgende lijn zien gedurende het afgelopen jaar. De mobiele applicatie is daarmee de populairste instant messaging-app en is op 10,7 miljoen Nederlandse smartphones te vinden. In oktober vorig jaar was dit nog 8,7 miljoen. De app heeft het afgelopen jaar er dus ongeveer twee miljoen gebruikers bij gekregen. Inmiddels heeft ook 80 procent van de senioren tussen 65 en 80 jaar met een smartphone deze applicatie op de telefoon staan.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie