Naar inhoud

Artificial intelligence stuurt platform van Publicis Groupe

Onlangs heeft Publicis Groupe een innovatieplatform in gebruik genomen dat wordt aangedreven door kunstmatige intelligentie. De samenwerkingsapplicatie wordt Marcel genoemd, een verwijzing naar de oprichter Marcel Bleustein-Blanchet. Elke werknemer van het communicatiebureau wordt door het platform in staat gesteld om de kracht en kennis van de 80.000 collega’s te gebruiken. De applicatie is de eerste stap in een nieuw tijdperk van creativiteit en innovatie in de communicatiesector wereldwijd.

Gebaseerd op de overtuiging dat een geïntegreerde samenwerking leidt tot een hogere betrokkenheid, wat op zijn beurt leidt tot betere resultaten voor klanten, is Marcel gebouwd op de basis van vier belangrijke pijlers: kennis, connectiviteit, kansen en productiviteit.

  • De kracht van kennis dient om medewerkers te onderwijzen en te inspireren door het delen en toegankelijk maken van zakelijke, industriële, klantgerelateerde en culturele inzichten plus van creatief werk.
  • De kracht van connectiviteit vindt, matcht, werft en verbindt de meest geschikte medewerkers binnen de organisatie, afhankelijk van de behoeften, interesses, gedragspatronen en wensen van medewerkers.
  • De kracht van kansen biedt veelzijdige manieren waarop elke medewerker, vanuit zijn of haar expertise en passies, aan andere projecten dan zijn of haar dagelijkse werkzaamheden kan bijdragen.
  • De kracht van productiviteit maakt van de vaak saaie en arbeidsintensieve processen, zoals uren en uitgaven registreren, een makkelijke taak. Gevoed door de toevoer van live data en AI-technologie van Microsoft, biedt Marcel een vloeiende, intuïtieve, intelligente en rijke ervaring voor de 80.000 werknemers van het bureau.

Visie achter Marcel

Slimme AI-applicatie

Marcel is een mobiele applicatie voor de moderne technologie-savvy medewerker, op zowel Android als iOS. Ontworpen om net zo gebruikersvriendelijk te zijn als een consumentenapp, is het platform door werknemers te gebruiken door middel van spraak of tekstinvoer. De AI-engine stelt aanpassingen voor bij zoekopdrachten die een grote hoeveelheid resultaten opleveren en helpt zo snel verbindingen te maken en doelen te voltooien.

De applicatie doet meer dan reageren op verzoeken. Het deelt ook proactief relevante kennis, connecties en kansen. Elke werkdag deelt het platform zes aanwijzingen in de vorm van een dagelijkse samenvatting die zijn aangepast op de rol en interesses van de persoon. Marcel verfijnt dagelijks wat het netwerk deelt op basis van de interactie en feedback van de medewerker. Verbetering van het AI-platform is een voortdurende inspanning, fundamenteel om de organisatie in een platform van de toekomst te transformeren.

Er zijn meerdere, bijgewerkte versies tot het optimale state-of-the-art product dat is ontwikkeld voor uitrol naar de hele Publicis Groupe. Het bureau begint in januari 2019 met de uitrol van Marcel onder haar 80.000 werknemers.

Power of One doorbroken

"In juni 2017 hebben wij de creatie van Marcel aangekondigd om onze 80.000 werknemers te verbinden en de manier waarop we werken opnieuw vorm te geven, voor onszelf en onze klanten”, vertelt Arthur Sadoun, chief executive officer bij Publicis Groupe. “We hebben niet gewacht met handelen. We hebben de scheiding tussen data, creativiteit en technologie doorbroken. We hebben onze silo's door de Power of One gebroken. De barrières tussen talent en kansen doorbreken we met Marcel.”

Partnership Microsoft

Het communicatiebureau heeft platform gebouwd op basis van Microsoft-technologieën die gebruikmaken van artificial intelligence en knowledge graph. Deze technologie verbindt zowel gestructureerde als ongestructureerde data uit de hele organisatie en brengt vervolgens de onderlinge relaties in kaart. Deze gecentraliseerde, geïntegreerde bron van data ondersteunt Marcel, evenals andere toekomstige initiatieven uit de organisatie. Het bureau maakt gebruik van Microsoft’s geavanceerde AI-tools om deze data te verwerken, filteren, verbinden en te organiseren om deze nuttig en toepasbaar te maken voor de medewerkers.

Demo van Marcel

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie