Naar inhoud

Augmented reality helpt de KLM-passagiers bij het inchecken

Voor KLM-passagiers die de juiste telefoon met een camera bezitten, is het voortaan heel eenvoudig om te zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe service past de luchtvaartmaatschappij augmented reality toe. De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele koffer, die aangeeft wat de toegestane afmetingen zijn voor handbagage aan boord van het vliegtuig.

Augmented reality

AR-technologie maakt het mogelijk dat een virtueel beeld in de realiteit wordt geplaatst en interactief kan worden gebruikt. Hierdoor kan een passagier thuis op eenvoudige wijze controleren of zijn of haar handbagage de juiste maten heeft. De handbagagecheck is vooralsnog alleen beschikbaar in de KLM-app voor iOS-gebruikers die een vlucht bij de luchtvaarmaatschappij hebben geboekt.

Verbetering service

In deze app wordt gebruik gemaakt van de AR-technologie van IT-dienstverlener Apple. KLM behoort tot de kopgroep van bedrijven die deze technologie inzet voor serviceverlening aan haar klanten in de app. De luchtvaartmaatschappij blijft de service de komende periode verder ontwikkelen en verbeteren, zodat deze meegroeit met de nieuwste mogelijkheden op het gebied van augmented reality.

Klantbehoefte centraal

“Met het gebruik van augmented reality wordt de volgende stap in onze digitale dienstverlening gezet”, zegt Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij Air France-KLM. “Met de AR-handbagagecheck zien passagiers nu zelf in één oogopslag of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Wij stellen met deze nieuwste service de behoefte van de klant voorop. Tegelijkertijd blijven we pionieren op het gebied van innovatie in het belang van onze passagiers.”

Vergroten comfort

Deze handige, nieuwe service volgt op andere succesvolle AR-initiatieven van de onderneming, zoals de 360-graden-weergave van een Dreamliner-vliegtuig in de app. Deze mobiele applicatie is al miljoenen keren gedownload en kent meer dan 100.000 actieve gebruikers per dag. Maar liefst 70 procent is permanent ingelogd en gebruikt de app zelfs meerdere keren per maand. De functionaliteiten in de app hebben als doel om het algemene comfort voor, tijdens en na de reis te vergroten.

AR-handbagagecheck

Mobiele functies

De AR-handbagagecheck is toegevoegd aan de al bestaande functionaliteiten van de app, zoals up-to-date vluchtinformatie, een vlucht boeken, online inchecken, de boardingpass downloaden of stoelen reserveren. Recent is in de app ook de Airport Map gelanceerd, een digitale plattegrond van al 24 verschillende luchthavens, zodat passagiers snel de weg kunnen vinden. Met Milestones kunnen de passagiers die de app gebruiken allerlei feiten en weetjes van hun persoonlijke vluchthistorie bij KLM bekijken. Mocht de vlucht vanaf Schiphol flink vertraagd zijn, dan kan de gebruiker zelf een digitale snack- of maaltijdvoucher activeren. De app biedt ook de mogelijkheid om zelf je vlucht om te boeken.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie