Naar inhoud

B2B-marketeer focust zich in 2017 op leadgeneratie

Leads, leads en nog meer leads, daar draait het dit jaar om in business-to-business-markten. De belangrijkste focus voor de B2B-marketeer is het genereren van leads waarmee sales uiteindelijk aan de slag kan gaan. Voor 66 procent van hen is dit dan ook de belangrijkste speerpunt, net als vorig jaar. Deze leads komen uit verschillende bronnen. Contentmarketing en betaalde bronnen zoals Google AdWords en LinkedIn zijn hierbij favoriet.

Trends in B2B-marketing

Dit leert het onderzoeksrapport ‘B2B-marketingonderzoek 2017’ van softwareleverancier Online Succes. Voor dit rapport is onderzoek verricht onder bijna 200 B2B-marketeers in Nederland. De studie geeft een overzicht van de trends en aandachtspunten in B2B-marketing in 2017.

Marketing automation

Met marketing automation kun je, door bijvoorbeeld e-mailcampagnes gericht op leadnurturing in te zetten, de leads beter opvolgen en ‘verwarmen’ voor sales. 15 procent van de respondenten heeft nog geen idee over het inzetten van marketing automation en wil er graag meer over weten voordat dit prioriteit krijgt. Toch geeft al 30 procent van de Nederlandse B2B-marketeers aan dat marketing automation wordt ingezet en 23 procent gaat hiermee in 2017 aan de slag.

Vergelijking met VS

Bij het vergelijken van de Amerikaanse cijfers met de Nederlandse resultaten valt het volgende op:

* maar liefst 89 procent van de Amerikaanse B2B-marketeers zet al contentmarketing in ten opzichte 61 procent van de Nederlandse B2B-marketeers;

* 49 procent van de bedrijven in de VS gebruikt marketing automation en in Nederland is dat 30 procent;

* 58 procent van de Amerikaanse B2B-marketeers zet webinars in tegenover 24 procent van de Nederlandse B2B marketeers.

Het genereren van leads wordt steeds uitdagender. Dat geldt voor zowel B2B als B2C, profit als non-profit. De trend is dat we steeds hoger in de funnel leads verzamelen en deze nurturen totdat deze geschikt zijn voor sales. De digitalisering van de maatschappij zorgt er voor dat we hierbij nog met name inzetten op online mogelijkheden. Maar offline liggen er ook nog vele kansen. Tijdens 'Lead Generation in 1 Day' kun je leren van B2B- en B2C-cases van onder andere ABN AMRO, Unit4, AFAS en AT5. Uiteraard komen ook de laatste digitale technieken en affiliate marketing aan bod. Een dag vol inspiratie, netwerken en inzichten om zelf succesvoller aan de slag te gaan met leadgeneratie.


Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Online Succes.



Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie