Naar inhoud

BCC en wehkamp starten exclusieve strategische samenwerking

Online warenhuis wehkamp en elektronica-retailer BCC worden exclusieve alliantiepartners. Vanaf eind oktober 2018 gaat de samenwerking van start en wordt deze gefaseerd uitgebreid. Deze strategische houdt in dat wehkamp voor het complete assortiment ‘elektronica’ en ‘huishoudelijke apparaten’ gebruik maakt van BCC en BCC aan de andere kant gebruikmaakt van het complete fulfilmentproces van wehkamp. Het beste van twee werelden, gecombineerd voor de klant. Zo stellen de betrokken partijen.

Win-win-winsituatie

Door de strategische samenwerking ontstaat er een win-win-winsituatie. Beide partijen creëren met deze samenwerking een sterkere positie in een concurrerende markt. Maar nog belangrijker, samen kunnen wehkamp en BCC hun klanten nog beter van dienst zijn. Door het bundelen van de online kracht en complete service van wehkamp mét de elektronica-expertise en fysieke locaties van BCC, ontstaat er een unieke propositie voor de consument.

Krachten bundelen

Op termijn wordt de samenwerking verder uitgebreid, waarbij klanten van beide bedrijven gebruik kunnen gaan maken van elkaars serviceproposities, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen, bezorgservices en het gebruik van de fysieke locaties van BCC voor beide klantgroepen. De samenwerking gaat eind oktober 2018 van start, dan zijn de eerste onderdelen zichtbaar voor de klant, en zal gefaseerd worden uitgebreid. Het is bedoeling dat alle activiteiten en services binnen een jaar zijn geïmplementeerd.

Omnichannel-retail

“Wij zijn heel blij met deze samenwerking, die volledig past in onze visie op hoe retail en de elektronicamarkt zich ontwikkelen”, stelt Herman Bramer, chief executive officer van BCC. “Wij geloven in samenwerking en partnerships. Niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn. Onze kracht zit in de expertise in elektronica, onze fysieke locaties en onze service-propositie. Ons doel is om elektronica leuk, makkelijk en bereikbaar te maken voor de consument. Door onze deskundigheid te bundelen met de kracht van wehkamp op het gebied van online en fulfilment ontstaat een fantastisch aanbod voor de Nederlandse consument. Met de eerste stap ontsluiten we ons assortiment voor de wehkamp-klant, op termijn bundelen we onze netwerken en services tot een unieke propositie. Omnichannel-retail in elektronica krijgt daarmee een nieuwe dimensie voor de consument. Het is voor ons een belangrijke stap in de transformatie van BCC.”

Optimale klantbeleving

Piet Coelewij, ceo van wehkamp: “Wij zijn enorm blij met deze samenwerking met BCC. Fantastisch dat wij elkaar op deze manier kunnen versterken en ons bedrijf zo verder kan bouwen aan de ultieme klantervaring voor gezinnen in Nederland”, vertelt Piet Coelewij, chief executive officer van wehkamp. “Want die beleving is voor ons het allerbelangrijkste. Dat zit in een eigentijds assortiment, een shopervaring waar je blij van wordt en een verrassend makkelijke service. Deze samenwerking maakt deel uit van de verdere groeistrategie van onze organisatie. Wij richten ons vooral op mode, wonen, beauty en baby’s plus kids. Daar zijn we ontzettend goed in. Voor alle andere categorieën, die relevant zijn voor gezinnen, investeren we in partnerships. Als bijvoorbeeld in dit geval de wasmachine het plotseling niet meer doet, willen we die natuurlijk ook aan onze klanten kunnen blijven bieden. Want bij gezinnen is de wasmand altijd vol. Maar, dan uiteraard wel mét alle services van wehkamp, zoals vandaag besteld morgen in huis, gratis retour en ook gratis bij je thuis opgehaald, diverse betaaloplossingen en alles geregeld in onze app. Door onze partnerships verder uit te breiden, creëren we nog sneller een breed, relevant en verrassend assortiment voor onze klanten.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie