Naar inhoud

Bekendmaking finalisten Cultuurmarketing Awards 2017

De finalisten voor de Cultuurmarketing Awards, de prijzen voor de beste culturele marketingcases, zijn bekend. De vakjury selecteerde uit 57 inzendingen 11 cases voor de finale, afkomstig van 10 culturele instellingen. De verkozen finalisten zijn: het Fries Museum, Luxor Theater, Museum Boijmans Van Beuningen, Naturalis, PS|theater, Rotterdam Philharmonisch Orkest, Stichting ARTmatch, TAQA Theater de Vest, TivoliVredenburg en het Van Gogh Museum. Op 15 juni 2017 vindt in het Huis Utrecht in Utrecht de uitreiking van de awards plaats en worden de winnaars gekozen.

Inspirerende marketingcases

De awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. Deze editie kon er ingediend worden in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en de Centercom Campagne Award. Er is een recordaantal van 57 cases ingestuurd, bijna een verdubbeling ten opzichte van de vorige editie.

De jury was onder de indruk van de hoge kwaliteit. Overkoepelend juryvoorzitter Stephan Fellinger: “Juist in deze veranderende tijden waarin je jezelf als culturele organisatie opnieuw moet uitvinden, liggen er enorme kansen op het gebied van marketing. Prachtig om te zien dat veel culturele organisaties de creativiteit die zit in hun DNA, ook gebruiken bij hun marketingactiviteiten.”

Tijdens de Cultuurmarketing Awards op 15 juni presenteren de 11 finalisten hun case en kiezen de vakjury’s van beide categorieën een winnaar. Ook wordt een publieksprijs voor de beste marketingcase uitgereikt.

Genomineerden Branddoctors Merk & Experience Award

De vakjury van de Branddoctors Merk & Experience Award bestaat uit Stephan Fellinger (juryvoorzitter, SpinAwards), Daan Muntinga (Universiteit van Amsterdam & SWOCC), Daan Remarque (chief strategy officer Ogilvy & Mather), Hilde Smetsers (directeur Cultuurmarketing), Sonja Stalfoort (PuurKlant) en Bianca van Zwol (strateeg Branddoctors). Deze jury selecteerde uit 26 inzendingen de volgende 6 genomineerden: Luxor Theater, Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Stichting ARTmatch, TivoliVredenburg en Van Gogh Museum.

Genomineerden Centercom Campagne Award

De vakjury van de Centercom Campagne Award bestaat uit Anita Mooiweer (juryvoorzitter, Sanoma/SBS), Peter Joziasse (Platform voor Klantgericht Ondernemen), Patricia Liplijn (Cultuurmarketing), Scato van Opstall (The Karma Brothers, Adformatie), Joost Schrage (De Zaak van Vertrouwen) en Filine Verhagen (marketingspecialist Rituals). Deze jury selecteerde uit 31 inzendingen de volgende 5 genomineerden: Fries Museum (campagne tentoonstelling Alma-Tadema), Luxor Theater | Senf Theaterpartners | Kemna Theater (campagne theatervoorstelling ‘de Marathon’), Naturalis Biodiversity Center (campagne tentoonstelling T. rex), PS|theater (campagne theatervoorstelling ‘Wij van de fabriek’) en TAQA Theater de Vest (campagne ‘Vers van de Vest’).

De Cultuurmarketing Awrds worden mede mogelijk gemaakt door Branddoctors, Centercom en Smart Connections.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie