Naar inhoud

Belang van employer branding neemt toe in recruitmentproces

Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016. Het belang van employer branding is ook terug te zien in de investeringen. Zo heeft 38 procent van de organisaties die actief aan de employer brand werkt, de budgetten dit jaar verhoogd.

Social media in recruitment

Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoeksrapport “Social Media Recruitment’ van MrWork, de recruitmentorganisatie die zich richt op de social media, waaraan 233 bedrijven van verschillende groottes hebben meegedaan. De respondenten van het onderzoek zijn evenredig verdeeld over diverse functies die betrokken zijn bij het wervingsbeleid, zoals corporate recruiters, HR-adviseurs, HR-managers, HR-directors en recruitmentmanagers.

Versterken van employer brand

Om het employer brand te versterken en potentiele kandidaten te bereiken, zet maar liefst twee derde van de organisaties social media in. LinkedIn wordt hiervoor het vaakst ingezet. Andere belangrijke kanalen die worden ingezet om het employer brand te versterken zijn Facebook (55%), YouTube (43%), Twitter (33%) en Instagram (30%).

Van de bedrijven die niet actief werken aan hun employer brand, geeft 48 procent aan dat dat komt omdat ze nog zoekende zijn naar wat werkt. 38 procent geeft aan dat het op de planning staat voor komend jaar.

Creëren sterk werkgeversmerk

“Het is niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven actief werken aan hun employer brand en er steeds meer in investeren”, zegt Mees van Velzen, oprichter en directeur van MrWork. “Mede door de krapte op de arbeidsmarkt is het steeds lastiger om de juiste mensen te vinden en te binden. Een sterk werkgeversmerk helpt bedrijven daarbij. Mensen zijn immers niet alleen op zoek naar een nieuwe baan, maar ook naar een werkgever die bij ze past. Door het unieke karakter van jouw bedrijf te tonen aan potentiële werknemers, versterk je het employer brand en trek je meer kandidaten aan. Uit dit onderzoek blijkt dat social media nog steeds de plek bij uitstek vormen waar potentiële kandidaten gevonden kunnen worden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie